آموزش گرامر به کمک گوگل

اگر در حال نوشتن یک متن انگلیسی (یا زبان دیگری) می‌باشید و در مورد ترکیب‌بندی گرامری جمله خود تردید دارید می‌توانید آن را در گوگل جستجو کنید و ترکیبی را که تعداد موارد بیشتری از آن در گوگل ثبت شده بود به عنوان ترکیب صحیح‌تر برگزینید.

به عنوان مثال فرض کنید شما مطمئن نیستید کدامیک از عبارت‌های «a stranger» یا «an stranger» درست است. دو جستجوی ساده در گوگل تردید شما را رفع خواهد کرد:

google grammer1

google grammer2

اختلاف فاحش میان تعداد نتایج نشان می‌دهد که ترکیب «an stranger» غلط است و اصولا نباید از آن استفاده کنید.

گاهی هم ممکن است میان دو ترکیب که هر دوی آن‌ها تا حدودی صحیح می‌باشند تردید کنید. مثلا برای انتخاب ترکیب بهتر از میان دو عبارت «please accept my apology» و «please accept my apologies» باز هم می‌توانید از گوگل کمک بگیرید:

google grammer4

google grammer3

در این حالت متوجه می‌شوید که عبارت «please accept my apologies» کاربرد متداول‌تری دارد و گزینه مناسب‌تری است.

نویسنده: bamdadi

A little man with big dreams.

4 دیدگاه برای «آموزش گرامر به کمک گوگل»

  1. آقا جان این گوگل اشتباه می‌کند. چون استرنجر با اس شروع می‌شود و لذا باید نوشت
    ان استرنجر.

    —————————————————-
    بامداد: عمو اروند عزیز، منو سرافراز کردین با سرزدنتون. شاید اشتباه کنه گوگل اما دست کم آدم می‌تونه مطمئن باشه که اگه چیزی رو نوشت تنها کسی روی کره زمین نیست که این اشتباه رو کرده! این خودش خیلی مهمه

    لایک

  2. آقای عمو! حرف s در لهجه زیبای ما فارسی زبانان اس تلفظ میشود که موجبات خنده و تمسخر بسیاری را فراهم ساخته. کافیست stranger را برای یک غیر فارسی زبان استرنجر تلفظ کنید و از او بخواهید آنچه شما تلفظ کرده اید به انگلیسی بنویسد. آنوقت میبینید چه کلمات جالبی پدید می آید: estranger, astrager, … چون تلفظ این کلمه سترنجر است که کمی برای ما سخت است

    لایک

من همه‌ی کامنت‌های وارده را می‌خوانم. اما ‌لطفا توجه داشته باشید که بنا به برخی ملاحظات شخصی از انتشار و پاسخ دادن به کامنت‌‌هایی که (۱) ادبیات تند، گستاخانه یا بی‌ادبانه داشته باشند، یا (۲) در ارتباط مستقیم با موضوع پستی که ذیل آن نوشته شده‌اند نباشند و یا (۳) به وضوح با نشانی ای‌میل جعلی نوشته شده باشند معذور هستم. در صورتی که مطلبی دارید که دوست دارید با من در میان بگذارید، از صفحه‌ی تماس استفاده کنید. با تشکر از توجه شما به بامدادی.