اصلاح مشکل تغییر نشانی فیدها در فیدبرنر

این پست به آقای دکتر مزیدی تقدیم می‌شود.موضوع شاید کمی مبهم به نظر برسد. اما نکته‌ای است که جناب دکتر مزیدی عزیز به درستی در کامنت پست قبلی به آن اشاره کردند. مزایای استفاده از فیدبرنر به جای خود، اما این موضوع که فیدبرنر نشانی پست‌ها را عوض می‌کند چندان جالب نیست. مثلا برای این پست فیدبرنر به جای این‌که لینک اصلی پست را به وب‌لاگ من نشان دهد یعنی:
«https://bamdadi.com/2008/01/05/love-yourself-and-use-aiderss-and-googlereader»
آن را به صورت زیر تبدیل می‌کند:
«http://feeds.feedburner.com/~r/bamdadi/~3/211475501»

دکتر پرسیده بودند آیا راهی هست که بشود از فیدبرنر استفاده کرد و در عین‌حال کاری کرد که مشترکین فیدها را با نشانی اصلی آن‌ها مشاهده کنند؛ یعنی آدرس به صورت اول در فید دریافتی مشترکین نشان داده شود؟

بله خوش‌بختانه راه حل وجود دارد ولی به قیمت از دست دادن آمارهای بازدیدکنندگان در فیدبرنر!

مهمترین علتی که فیدبرنر نشانی فید‌ها را به وب‌گاه خودش ارجاع (در واقع re-direct) می‌کند بحث آمار می‌باشد. هر کاربری که روی پستی کلیک کند، درخواست ابتدا به فیدبرنر ارسال گشته و در آن‌جا آمارهای مربوط به آن ثبت می‌گردد. سپس سرور فیدبرنر درخواست را به صفحه اصلی پست در خود وب‌لاگ ارجاع می‌دهد.

before-after

طبیعی‌است اگر آدرس پست‌ها از داخل فید مستقیما به وب‌لاگ داده شود، فیدبرنر راهی برای دریافت اطلاعات نخواهد داشت و آماری هم در این زمینه ثبت نخواهد کرد.

اگر چندان علاقه‌ای به آمارهای فیدبرنر ندارید و ترجیح می‌دهید فیدهای وب‌لاگتان مستقیما به آدرس وب‌لاگ خودتان باشد، گزینه‌های مربوط به آمار بازدیدکنندگان را در فیدبرنر خاموش کنید:

Analyze -- FeedBurner Stats_1199542248734

توجه داشته باشید که بعد از اعمال تغییرات فوق مدتی طول می‌کشد که اثر آن را در فیدهایتان مشاهده کنید.

سئوال:

به نظر شما کدام بهتر است؟ داشتن آمارهای گوناگون از وضعیت بازدیدکنندگان از وب‌لاگتان و پذیرفتن این نقطه‌ضعف که فیدهای شما با نشانی وب‌لاگ شما ارسال نشود؟ یا این‌که یکسره قید آمارها را بزنید و در عوض خیالتان راحت باشد که پست‌ها لینک به وب‌لاگ خودتان دارند؟

نکته:

دوستانی که به تنظیمات وب‌سرور سایت شخصی خود دسترسی دارند می‌توانند با انجام تنظیمات لازم در وب‌سرور و فیدبرنر به هر دو هدف فوق برسند. یعنی هم آمارهای جالب و کامل فیدبرنر را داشته باشند و هم فیدهایشان به نشانی اصلی وب‌لاگشان باشد. برای مشاهده جزییات انجام این کار این لینک را دنبال کنید.

نویسنده: bamdadi

A little man with big dreams.

9 دیدگاه برای «اصلاح مشکل تغییر نشانی فیدها در فیدبرنر»

  1. استاد : بازهم عالي. تغييرات اعمال شد.در مورد سوال: بنظرم براي كاربران وردپرس دات كام نبايد مهم باشد: چون در بخش آمار خود سايت- كه البته مبتني بر گوگل آناليتيك است- همه اين اطلاعات موجود است. بنظرم گوگل آناليتيك با آنهمه ديتاهاي باارزش براي اكثر وبلاگ‌نويسان كافي است.
    بازهم ممنون.
    ———————————————————
    بامدادی: بله درسته حق با شماست. من هم از آمارهای وردپرس خیلی راضی هستم و به خاطر همین هم آمار فیدبرنر رو خاموش کردم.

    لایک

  2. به نظر من زیاد مهم نیست که لینک های وبلاگ نمایش داده بشه
    چون وقتی که روی فید ها کلیک می کنید بعد از چند لحضه به لینک اصلی در وبلاگ برمی گرده
    ———————————————-
    بامدادی: یه بدی داره. اگر بعضی از خوانندگان برای ارجاع دادن به نوشته وب‌لاگت به لینک فیدبرنر ارجاع بدن. در این صورت بخشی از اعتباری رو که در اثر لینک معکوس گرفتن نصیب وب‌لاگت می‌شه از دست می‌دی.

    لایک

  3. من از خبرخوان اسنرفر استفاده می‌کنم، ممکنه لطفا بگین که چرا بعضی از وبلاگ‌ها به ویژه اون‌هایی که دات کام هستند، به صورت کامل نمایش داده نمی‌شن و فقط چند خط از اون‌ها نشون داده می‌شه؟
    ببخشید که بی‌ارتباط به پست‌تون این چند خط رو نوشتم.

    لایک

  4. کسی با خبر خوان FeedBurner کار کرده ؟؟؟؟
    من یک مشکلی داشتم برای ارسال ایمیل به مشترکان باید چیکار کنم ؟الان هر کاری میکنم ایمیلی ارسال نمیکنه در حالی که من مطالب جدید رو هی پست میکنم ولی باز ارسال نمیکنه

    به زحمت جواب رو به میلم هم بفرستید ممنون میشم

    لایک

من همه‌ی کامنت‌های وارده را می‌خوانم. اما ‌لطفا توجه داشته باشید که بنا به برخی ملاحظات شخصی از انتشار و پاسخ دادن به کامنت‌‌هایی که (۱) ادبیات تند، گستاخانه یا بی‌ادبانه داشته باشند، یا (۲) در ارتباط مستقیم با موضوع پستی که ذیل آن نوشته شده‌اند نباشند و یا (۳) به وضوح با نشانی ای‌میل جعلی نوشته شده باشند معذور هستم. در صورتی که مطلبی دارید که دوست دارید با من در میان بگذارید، از صفحه‌ی تماس استفاده کنید. با تشکر از توجه شما به بامدادی.