من ایدز دارم، در آغوشم بگیر

مشغول کار بودم که دوستی برایم این پوستر را فرستاد. چشمم را گرفت و کمی گشتم و توضیحش را هم پیدا کردم.

I-have-aids-please-hug-me-1 - new border

این یکی از مشهورترین پوسترهایی است که تاکنون در زمینه ایدز منتشر شده: «من ایدز دارم، لطفا در آغوشم بگیر! من نمی‌توانم تو را مبتلا کنم». پوستر اشاره به برخوردهای نامناسب اطرافیان بیماران ایدزی و به خصوص کودکانی که هیچ نقشی در بیمار شدن خود نداشته‌اند دارد.

ایده اولیه طرح متعلق به پسربچه 13 ساله‌ای به نام «رایان وایت» است که به دنبال بیماری هموفیلی به ایدز مبتلا و به خاطر بیماریش در سال 1985 از مدرسه اخراج شد. بازتولید یک نقاشی کودکانه با پیامی که پوستر قصد انتقالش را دارد کاملا همخوانی دارد. تصویر این کودک به سمبل جنبش‌های مبارزه با برخورد تبعیض‌آمیز با بیماران مبتلا به ایدز تبدیل شد. این جنبش‌ها سعی دارند «پذیرش و آگاهی» را جایگزین «جهل و تبعیض» کنند. — آمریکا 1987

نویسنده: bamdadi

A little man with big dreams.

19 دیدگاه برای «من ایدز دارم، در آغوشم بگیر»

  1. سلام
    واقعا زیبا طراحی شده
    مفهوم رو خیلی عالی میرسونه
    امیدوارم روزی برای این بیماری هم درمان پیدا بشه و تا زمانی که این درمان پیدا نشده با فرهنگ سازی های این چنین این افراد زندگی راحتتری داشته باشند
    ممنون

    لایک

  2. آخی، دلم سوخت
    پوستر خیلی خوبیه، اما چه جالب امروز این مطلب را دیدم چون دیشب کسی یک بهم دستبند هدیه داد که بعضی قسمتاش قرمز رنگ، شرکت گپ محصولاتی که تولید می کنه و روی آن ها قسمت های قرمز رنگ هست، 60% پول می رسه به بیماران ایدزی آفریقا… 🙂

    لایک

  3. جناب بامدادی عزیز
    من هم با محتوای کلام شما موافقم، چون آدم میتواند در مورد مسائلی که در مورد آنها اعتقاد اندکی دارد و یک پاییه شان شل است و خودش هم در درست بودنشان تردید دارد با دیگران گفتگو کند و تساهل و تسامح به خرج دهد اما گفتگو در مورد بدیهیاتی که مورد قبول قطعی فرد است، جز به مچ و مچ گیری و درگیری و رگ گردن گشاد کنی و فریاد زنی، منتهی نخواهد شد فلذا منم قبول دارم و باب گفتگو را میبندم.

    اما به اندیشه تان احترام میگذارم، چون خوبی راست و چپ هم همین است، راست سازندگی میکند، چپ دعوای حقوق توده ها را میدهد و اگر هر کدامشان نباشند، آنی که باقی است به سمت یک جانبه گری حرکت خواهد کرد، در مطلب هم گفتم شاید مشکل آمریکا همین نداشتن چپ است، چون در آنجا دموکراتها که نماینده لیبرالیسم هستند، راست اند و جمهوری خواهان که نماینده محافظه کاری اند نیز راست اند و چپی وجود ندارد که آن خواسته های مد نظر شما را دنبال کند.

    در نهایت خوشحال میشوم که بدیهیات خود را در این موضع نگارش کنید که ذیل مطلب به عنوان یک نحله فکری و یک دید دیگر قید کنم، هرچند که ممکن است که قبولش نداشته باشم.

    با سپاس / مصطفایی

    لایک

  4. خوب بود ولی افسوس که درحد شعار باقی میمونه از خودمون شروع کنیم خدایی اگه ما مقابل یه بیمار مبتلا به ایدز قرار بگیریم همون برخوردی رو باهاش میکنیم که با یه بیمار مبتلا به سرطان میکنیم؟

    لایک

من همه‌ی کامنت‌های وارده را می‌خوانم. اما ‌لطفا توجه داشته باشید که بنا به برخی ملاحظات شخصی از انتشار و پاسخ دادن به کامنت‌‌هایی که (۱) ادبیات تند، گستاخانه یا بی‌ادبانه داشته باشند، یا (۲) در ارتباط مستقیم با موضوع پستی که ذیل آن نوشته شده‌اند نباشند و یا (۳) به وضوح با نشانی ای‌میل جعلی نوشته شده باشند معذور هستم. در صورتی که مطلبی دارید که دوست دارید با من در میان بگذارید، از صفحه‌ی تماس استفاده کنید. با تشکر از توجه شما به بامدادی.