پیشنهاد: لطفا برای هر لینک در لینکدونی خوش‌مزه‌ها یک خط توضیح بنویسید

به خودم جسارت می‌دهم و یک پیشنهاد می‌دهم که به نظرم اهمیت زیادی دارد.

یکی از جالب‌ترین قسمت‌هایی که در هر وب‌لاگ (یا خوراک) می‌خوانم لینکدونی خوش‌مزه‌های وب‌لاگ است. به خصوص مجموعه لینک‌های خوشمزه روزانه که به صورت خلاصه در خوراک وب‌لاگ ظاهر می‌شود. از نظر روان‌شناختی چون «خوشمزه» کردن یک لینک کمی بیشتر از «به اشتراک گذاشتن آن در گوگل‌ریدر» زحمت می‌طلبد معمولا کیفیت مطالب «خوشمزه» بیشتر از مطالب به اشتراک گذاشته شده در گوگل‌ریدر است.

اما مشکل این‌جاست که بیشتر دوستان وقتی لینکی را خوشمزه می‌کنند (به del.ico.us ارسال می‌کنند) هیچ‌گونه توضیح یا کامنتی پای آن قرار نمی‌دهند و این کار انتخاب و مطالعه لینک‌های ارسالی را برای من خواننده مشکل می‌کند. مثلا من از میان لینک‌های زیر نمی‌توانم درست انتخاب کنم و این خطر وجود دارد که یک‌سره از خواندن آن‌ها منصرف شوم (بر خلاف میل‌ام):

linkdooni-without-comment

اگر هر کدام از لینک‌ها (به خصوص آن‌هایی که عنوان‌شان زیاد واضح نیست) دارای یک خط کوتاه توضیح باشند، آن‌ وقت من خواننده علاقه‌مند به وب‌لاگ خانم یا آقای «الف» یا «ب» می‌توانم «گزینشی‌تر» مطالبی را که به نظر ایشان جالب رسیده دنبال کنم. این کار یک حسن دیگر هم دارد. موضع نویسنده وب‌لاگ هم تا حدودی در مورد محتوای لینک‌ها نشان داده می‌شود. فراموش نکنیم من در درجه اول به «وب‌لاگ نویس» خاص علاقه‌مند هستم و دوست دارم بدانم نظر او در مورد مطالب مختلف چیست.

خودم هم جدیدا این روش را در پیش گرفته‌ام و سعی می‌کنم تا حد امکان لینکدونی خوشمزه‌هایم را همراه با یک خط توضیح ارسال کنم. مثلا نمونه

linkdooni-with-comment

امیدوارم پیشنهاد من حمل بر جسارت نشود. فقط حیفم می‌آید به خاطر این‌که لینکدونی دوستان توضیح همراهش نیست از خواندن آن منصرف شوم.

پی‌نوشت:‌ این قسمت را در پاسخ سوال دوست خویم رضا اضافه می‌کنم. چگونه در سایدبار‌ وردپرس لینک‌های خوشمزه را اضافه کنیم:

اول:

add-delicious-to-sidebar-in-wordpress-step1

و بعد:
add-delicious-to-sidebar-in-wordpress-step2


مشترک خوراک بامدادی شوید
کامل
فقط مطالب
فقط لینکدونی

نویسنده: bamdadi

A little man with big dreams.

8 دیدگاه برای «پیشنهاد: لطفا برای هر لینک در لینکدونی خوش‌مزه‌ها یک خط توضیح بنویسید»

  1. خوشبختانه من رعایت میکنم 🙂
    راستی بامدادی جان، چطور این تگ ها رو نشون میدی؟!!!
    البته به نظر من نمایش تگ ها فایده ای جز شلوغی نداری،منتها برام سوال شده که چطوری میشه که اینطوری میشه!
    مخلصیم.

    لایک

  2. اتفاقا منم جدیدا تونستم بر قیل.ترینگ سایت دلیشز غلبه کنم و یه دو سه روزی هست که فعالیتمو تو این سایت شروع کردم، ولی یه مشکلی هست که نمیتونم لینکهامو تو ویجیت ها (یا تو سایدبار وبلاگم) نمایش بدم. اگه کمکم کنی خیلی ممنون میشم. (البته جسارته ولی توصیه میکنم لینک های دلیشزتون تو سایدبار بذارین)
    راستی لینک هایی که میزارین بسیار جالبن. ممنون.

    لایک

  3. بامدادی جام ممنون از توضیحت، ولی من ایت کار رو هم کردم ولی بازم نشد 😦
    حدس میزنم مشکل از فیلترینگ باشه.چون الآن من لینکدونی سایدبار شما رو هم نمیتونم ببینم.

    لایک

  4. کاری که فرمودید را من انجام میدم ولی بدیهی است که با این کار ساید بار پیش فرض خودم پاک میشه نمیشه کاری کرد که اون پیش فرضه باشه بعد اینم باشه!؟

    لایک

  5. @ محسن:

    منظورت از این‌که سایدبار پیش‌فرضت پاک می‌شه چیه؟ می‌توی ویجت خوشمزه‌ها را اضافه کنی در کنار ویجت‌های دیگه. لطفا توضیح بده چون خوب متوجه مشکلت نشدم.

    لایک

  6. من تو ساید بارم از ویجت ها استفاده نکردم و ساید بارم را خودم ساختم حالا که ویجت اضافه می کنم اونایی که گذاشتم از بین میرن!

    لایک

من همه‌ی کامنت‌های وارده را می‌خوانم. اما ‌لطفا توجه داشته باشید که بنا به برخی ملاحظات شخصی از انتشار و پاسخ دادن به کامنت‌‌هایی که (۱) ادبیات تند، گستاخانه یا بی‌ادبانه داشته باشند، یا (۲) در ارتباط مستقیم با موضوع پستی که ذیل آن نوشته شده‌اند نباشند و یا (۳) به وضوح با نشانی ای‌میل جعلی نوشته شده باشند معذور هستم. در صورتی که مطلبی دارید که دوست دارید با من در میان بگذارید، از صفحه‌ی تماس استفاده کنید. با تشکر از توجه شما به بامدادی.