آن‌روزها ایران به مردان نقاب‌دار نیاز داشت

نوشته کوتاه زیر نقل قول از یک دوست فرزانه است.

در ایران تازه انقلاب شده بود و من با وجودی‌که تازه دوره دکترایم را در رشته اقتصاد در یکی از دانشگاه‌های آمریکا شروع کرده بودم عزم بازگشت به ایران کردم. شور و شوق عجیبی برای بازگشت به ایران داشتم که از انگیزه ادامه تحصیلاتم مهم‌تر بود. استاد راهنمایم که یک آمریکایی بود با من مخالف بود و تلاش زیادی کرد که مرا از انصراف تحصیل و بازگشت به ایران بازدارد. یکی از جملاتش این بود:

تلویزیون را روشن کن و ببین امروز ایران به «مردان نقاب‌دار ِ تفنگ به دست با مشت‌های گره کرده» نیازمند است. اما تخصص تو چیز دیگری است. بهتر است این‌جا بمانی و تحصیلات‌ات را تمام کنی. ایران روزی به مردان تحصیل‌کرده نیاز خواهد داشت و آن‌روز می‌توانی به کشورت بازگردی.

آن‌روزها حرفش را نشنیده گرفتم و دکترایم را رها کردم و به ایران بازگشتم. امروز می‌فهمم آن بی‌نوا «پیچش مو را دیده بود» و من در حیرت «مو» بودم.


مشترک خوراک بامدادی شوید
کامل
فقط مطالب
فقط لینکدونی

نویسنده: bamdadi

A little man with big dreams.

10 دیدگاه برای «آن‌روزها ایران به مردان نقاب‌دار نیاز داشت»

  1. زنده باد مردان مردان نقاب‌دار ِ تفنگ به دست با مشت‌های گره کرده كه دست آمريكاي جنايت كار را كه سند جنايتهايش در تمام دنيا به خصوص عراق آشكار است از كشور ما كوتاه كردند. دنيا هر چه بد بختي مي كشد از دست اين اساتيد اقتصاد است كه با كمك به شركتهاي مولتي نشنال كه همگي در راستاي اهداف جنايتكارانه حركت مي كنند باعث رشد سريعتر آنها مي شوند.
    دنياي امروز به دشمنان واقعي آمريكا كه مستقيم با ارتش آمريكا درگير هستند مانند حزب اله ، حماس ،جهاد اسلامي ، سپاه توحيد ، سپاه مهدي ، القاعده ،سپاه بدر ، مافياي روسيه ، هوگو چاوز ، احمدي نژاد ، قاچاقچيان كلمبيا و … واقعا» نيازمند است.

    لایک

  2. @ صادق:

    به افراد تحصیل‌کرده همین الان هم نیازه، خیلی خیلی زیاد هم نیازه. ولی خوب چون شرایط اجتماعی ایران چندان خوب نیست افراد نخبه ترجیح می‌دن خارج از ایران بمانند و ایران رو «تحریم ناخواسته» بکنن.

    لایک

  3. هممون امضا کردیم,هممون معرفیش کردیم, برو امضا کنت تا اسمه کشورت رو هم عوض کنن اگه یه کم عقل داشتیم لااقل چیزی رو نخونده امضا نمی کردیم.یک میلیون امضا جمع کردیم تا خلیج فارس خلیج فارس بمونه ولی نمی دونستیم که خلیج فارس که نمیمونه هیچ اسم کشورمون هم عوض میشه. برای اینکه بدونی قضیه از چه قراره برو به لینک زیر و این یه دفعه رو بدون اینکه بخونی امضا نکن.
    http://jenus.wordpress.com

    لایک

  4. @ Mohammad:

    درسته، انقلاب ایران هم از این نظر با انقلاب‌های دیگر تاریخ تفاوتی نداشته. شاید بشه گفت خیلی انقلاب مسالمت‌آمیزی هم بوده. فراموش نکنیم در فرانسه چه‌ها گذشت پس از انقلاب.

    لایک

من همه‌ی کامنت‌های وارده را می‌خوانم. اما ‌لطفا توجه داشته باشید که بنا به برخی ملاحظات شخصی از انتشار و پاسخ دادن به کامنت‌‌هایی که (۱) ادبیات تند، گستاخانه یا بی‌ادبانه داشته باشند، یا (۲) در ارتباط مستقیم با موضوع پستی که ذیل آن نوشته شده‌اند نباشند و یا (۳) به وضوح با نشانی ای‌میل جعلی نوشته شده باشند معذور هستم. در صورتی که مطلبی دارید که دوست دارید با من در میان بگذارید، از صفحه‌ی تماس استفاده کنید. با تشکر از توجه شما به بامدادی.