خبرگزاری فارس و دو راه حل

مدیر عامل خبرگزاری فارس در مصاحبه‌ای فاش کرد نوشتن وب‌لاگ را برای خبرنگاران خبرگزاری فارس ممنوع کرده است:

من با این چیزی که بین خبرنگاران مُد شده که در حالی‌که فعال رسانه‌ای هستند وب‌لاگ هم درست می‌کنند، مخالفم و آن را مطلوب نمی‌دانم. این‌که یک خبرنگاری (که واجد ابزار رسانه‌ای برای ارایه پیام به جامعه است) وقت زیادی را برای وب‌لاگ شخصی‌اش بگذارد، بیش از آنکه نشان نخبه‌گرایی و اطلاع‌رسانی باشد، بخاطر «مطرح کردن» خودش است.

در صورتی که این صحبت‌ها واقعیت داشته باشد و تکذیب نشود یا محترمانه پس گرفته نشود، به نظر من دو راه حل برای خبرگزاری فارس وجود دارد:

راه حل اول:

خبرگزاری فارس هر روز صبح اول وقت خبر زیر را به سراسر جهان مخابره کند:
«به گزارش خبرگزاری فارس مرغ یک پا دارد و شتر خزنده‌ای با سه بال است. خورشید دور مکعبی به نام زمین می‌گردد. درخت یک حشره موذی است که در سواحل مریخ یافت می‌شود. در ضمن ماست هم سیاه است، همواره سیاه بوده و خواهد بود.»

راه حل دوم:

خبرگزاری فارس مدیرعامل این خبرگزاری را به علت قدم زدن در دوران ما قبل تاریخ و فاصله بی‌نهایت زیادی که با درک اهمیت و ضرورت رسانه‌های اجتماعی و فن‌آوری‌های شبکه‌ای و انقلاب انفورماتیک دارد برکنار کند.


مشترک خوراک بامدادی شوید
کامل
فقط مطالب
فقط لینکدونی

نویسنده: bamdadi

A little man with big dreams.

9 دیدگاه برای «خبرگزاری فارس و دو راه حل»

  1. همه چیزمون به هم می‌یاد، رسانه‌های معتبر و معظم خارجی بخشی را اختصاصا به وبلاگ‌ها اختصاص دادن و نویسنده‌هاشون بلاگ دارن ، اون وقت ما …

    لایک

  2. سلام، ممنونم بابت لطفی که به رسانکی ها داشتی و همچنین لینک ها؛ حوشحالم که این همه هم به حوزه رسانه ها می پردازی، و باید بگم چند تا مطلب خیلی خوب در این رابطه روی وبلاگت خوندم . راستش رسانک وبلاگ نیست و یه سایت هستش توی حوزه ارتباطات، هر چند در ابتدای راه هستش و تازه یکی دو ماهه که به طور جدی کار می کنه … پیگیر مطالب هستم . ممنون

    لایک

  3. @aMir.y
    اون مورد وب‌لاگ رو اصلاح کردم. خوش‌حالم از آشنایی با وب‌گاه عالی شما

    @یک‌پزشک
    واقعا باورنکردنیه تحجری که بعضی از مدیران ما دارن. البته نتیجه‌اش رو هر روز در کوچه و برزن می‌بینیم و این نمونه فقط مشتی از خروارهاست.

    لایک

  4. سلام
    فکز می کنم بازهم شتاب زده عمل کرده اید.
    بی بی سی هم به کارکنانش اجازه وبلاگ نوشتن نمی دهد البته مدتی است بخشی به عنوان وبلاگ داخل خود بی بی سی به وجود آمده است.

    دوستان عزیز این یک نگاه حرفه ای رسانه ای است(درست یا غلط بماند) اما هر چه باشد به تحجر ربطی ندارد

    لایک

  5. @ hassan:

    سلام

    ممنون از توضیحی که دادید. من نمی‌دونستم این موضوع بی‌بی‌سی رو. حق با شماست، من کینه‌ای رو که از خفقان و محدودیت آزادی بیان دارم با این موضوع که در شرایطی دیگر چه بسا عادی تلقی می‌شد مخلوط کردم. یعنی به خاطر این‌که از سیاست‌های محدودکننده حضرات در زمینه فرهنگ و آزادی بیان کفری هستم این‌طور در برابر این نظر ایشان موضع گرفتم.
    این را هم بگویم سوای این‌که چه کسانی در جهان چگونه می‌اندیشند، فکر می‌کنم محدود کردن کارکنان خبرساز مانند
    خبرنگارها در زمینه نوشتن وب‌لاگ کاری «نادرست» و حتی «متحجرانه» است.

    یک نکته ظریف توی کامنت شما هست که فکر من رو مشغول کرده. شما نوشتید «باز هم شتاب‌زده عمل» کرده‌ام. کاش توضیح می‌دادید کجا دیگه از نظر شما شتاب‌زده عمل‌کرده‌ام.

    لایک

من همه‌ی کامنت‌های وارده را می‌خوانم. اما ‌لطفا توجه داشته باشید که بنا به برخی ملاحظات شخصی از انتشار و پاسخ دادن به کامنت‌‌هایی که (۱) ادبیات تند، گستاخانه یا بی‌ادبانه داشته باشند، یا (۲) در ارتباط مستقیم با موضوع پستی که ذیل آن نوشته شده‌اند نباشند و یا (۳) به وضوح با نشانی ای‌میل جعلی نوشته شده باشند معذور هستم. در صورتی که مطلبی دارید که دوست دارید با من در میان بگذارید، از صفحه‌ی تماس استفاده کنید. با تشکر از توجه شما به بامدادی.