وقیحانه‌ترین دروغ

آمریکا (به همراه چین و روسیه) از شرکت در اجلاسی که در آن قرار است معاهده‌ی پیشنهادی ممنوعیت استفاده از بمب‌های خوشه‌ای بررسی شود سرباز زد. اجلاسی که در آن نمایندگان بیش از یک‌صد کشور جهان در دوبلین ایرلند گردهم می‌آیند. آقای استفان مول، جانشین معاون وزیر امورخارجه آمریکا در امور سیاسی-نظامی، علت مخالفت آمریکا را با این معاهده چنین شرح داد:

ممنوع شدن استفاده از بمب‌های خوشه‌ای می‌تواند همکاری ارتش آمریکا در برنامه‌های صلح‌دوستانه یا امدادرسانی در مواقع سوانح طبیعی را به خطر بیاندازد.

نمایندگان چین و روسیه دست‌کم در این زمینه خفقان سیاسی گرفتند و ترجیح دادند برای توجیه لزوم استفاده جنایت‌بار از بمب‌های خوشه‌ای ماسک صلح و دوستی به چهره نزنند. اما وقاحت «نماینده‌ی امپراتور» در این زمینه مثال زدنی است.

98 درصد قربانیان بمب‌های خوشه‌‌ای غیرنظامی هستند.

آمریکا، روسیه و چین؛ به عنوان بزرگترین تولید کنندگان بمب‌های خوشه‌ای در جهان مخالف ممنوعیت تولید و استفاده از بمب‌های خوشه‌ای هستند و در اجلاس دوبلین شرکت نمی‌کنند.  در سال‌های اخیر آمریکا در «کوزوو، افغانستان، عراق» و اسرائیل در «جنگ اخیر علیه لبنان» از بمب‌های خوشه‌ای استفاده کرده‌اند.

در همین رابطه نوشته من را به نام «خانم هیلاری کلینتون! بمب‌ خوشه‌ای برای بچه‌ها خوب نیست» بخوانید.

بمب خوشه‌ای چیست؟

1

یک بمب خوشه‌ای شامل چند صد بمبک یا بمب کوچک است.

2

بمب در مسیر فرود آمدن به سرعت می‌چرخد (2500 دور در دقیقه) و در ارتفاع قابل تنظیمی از زمین باز می‌شود (از 100 متری تا 1000 متری). هر چه بمب در ارتفاع بالاتری باز شود دامنه پخش شدن بمبک‌ها بیشتر است.

3

هر کدام از بمبک‌ها به اندازه یک قوطی کوکاکولا است. برای این‌که بمبک‌ها حتما با نوک به زمین نزدیک شوند چتر کوچکی در انتهای آن‌ها باز می‌شود.

4

هر کدام از بمبک‌ها شامل اجزای زیر است:

  1. ماده منفجره مخصوص نفوذ به زره‌ها و پوسته‌های سخت
  2. پوسته‌‌ی حامل که طوری طراحی شده که به صدها (حدود 300) ترکش ریز تبدیل شود.
  3. نوعی ماده آتش‌زا از ترکیبات روی که به ایجاد آتش‌سوزی کمک می‌کند.

5

منطقه‌ی تحت پوشش بمبک‌ها می‌تواند منطقه‌ای به وسعت 200 در 400 متر (8 برابر یک زمین فوتبال) را دربرگیرد.

6

پس از انفجار بمبک‌ها در ناحیه‌ی وسیعی خسارت و تلفات ایجاد می‌کنند. هر کدام از بمبک‌ها می‌تواند منجر به تلفات انسانی در فاصله‌ای به شعاع 76 متر شود.

بخش بزرگی از بمبک‌های بمب‌های خوشه‌ای منفجر نمی‌شوند و به صورت مین‌های ضد نفر در محیط زیست باقی می‌مانند. بیشترین قربانیان پسینی بمب‌های خوشه‌ای کودکان هستند.


مشترک خوراک بامدادی شوید
کامل
فقط مطالب
فقط لینکدونی

نویسنده: bamdadi

A little man with big dreams.

27 دیدگاه برای «وقیحانه‌ترین دروغ»

  1. مطلب که مورد تائید است.
    اما این عکسهایی که در مورد بمب خوشه ای گذاشتید خیلی بامزه بودند:»)

    بیشتر آدم رو به بمب خوشه ای علاقه مند می کنند:)

    توضیحات این مطلب به قدری جزیی بود که فکر میکنم برای کودکان هم قابل فهم شد که بمب خوشه ای چیست؟:)

    لایک

  2. قبلا سیاست فقط دروغ داشت اما لان وقاحت رو هم به اون اضافه کرده اند . اما جریان همون گوجه فرنگی کیلو 300 تومن خودمون فقط در ابعاد بزرگ تر . مرسی بابت توضیحات کامل

    لایک

  3. متن خیلی خوبی بود
    در عین حال اگر تصویر واقعی بمبها و یا ویدئوهای مربوط به انفجار بمبهای خوشه ای رو میذاشتین، از این هم بهتر میشد.

    لایک

  4. این طوری بدتره؟ با این اینکه عضو دهها کنوانسیون باشی و هیچکدوم رو به اونجات هم حساب نکنی؟
    از اون مهمتر چرا خود ایران در این کنفرانس حاضر نیست؟؟؟

    لایک

  5. سلام دوست عزيز
    “رايگانهاي اينترنت” با پيج رنك 5 و همچنين 2 وبلاگ ديگر من با پيج رنك 4 گزينه هاي مناسبي براي افزايش سريع رنك سايت يا وبلاگ شما و همچنين كمك در بهتر ايندكس شدن مطالب شما در موتورهاي جستجو خواهند كرد. براي كسب اطلاعات بيشتر لطفا اينجا را بخوانيد :

    http://mer30.wordpress.com/link-transmit

    موفق ياشيد.

    لایک

  6. چرا تو وبلاگ شما محکوميت رژيم مذهبي ايران را نمي بينيم و ايا در اين باره هيچ نظري نداريد!؟ بي خيال اسرائيل و امريکا و چيزهاي ديگه بشيد لطفا. البته به خودتون ربط داره و اينها هم به هر حال مسائل بشريت هستند اما واقعا نقد و رد اقدامات رژيم مذهبي ايران و بر باد دادن منافع ملي ما ايرانيان هيچ جائي در وبلاگ شما ندارد و گوئي که اصلا از اين ناحيه احساس خطر نمي کنيد.
    شايد هم من اشتباه مي کنم.

    لایک

  7. اگر مايل به تبادل لينك هستيد لينك مرا با نام دانلود نرم افزارهاي كاربردي موبايل لينك كنيد سپس به من خبر دهيد تا شما را لينك كنم

    لایک

  8. ممنون از اطلاعاتی که دادی، نمی دونستم.
    چقدر وحشتناک…
    ——————————
    بامدادی: بله واقعا وحشتناک

    لایک

  9. ن مهره می نویسد:

    {بامداد جان، من مهندسم. با من از عدد و رقم حرف بزن. این عکس را در وبلاگ تو دیده ام. واضح است که می دانم که این زن دیوانه نیست. به من منبع بده که از کجا این چنین اطمینان داری که این زن پیش از جنگ وضع بهتری داشته
    است. اینکه آیا در یک بازه ی بیست ساله حمله آمریکا به نفع این زن بوده است یا نه}

    Click to access institute-in-action-a-report-on-the-bush-institutes-conference-on-cyber-dissidents.pdf

    افراد باید قاطعانه با مهره های غرب برخورد کنند. این مهره «خانه آزادی» از آقای بامدادی «عدد» می خواهد که ثابت کند عراق امروز بدتر از دوران صدام است. این «مهندس» اینقدر جاعل است که مفز او اجازه نمی دهد رقم 1.5 میلیون نفر کشته در عراق را بیاد آورد. این مهندس عقلش نمی رسد که در افغانستان و عراق افرادی هستند که اکثر خانواده خود را در اثر بمباران وحشیانه کشورهای غربی از جمله کانادا که این مهره شهرومند آنست از دست داده اند. این فرد نمی تواند بیش از 85 درصد با سوادی در دوران صدام را در مقایسه با کمتر از پنجاه در صد بعداز تجاوز وحشیانه آمریکا و کانادا – کشورش – را بخاطر آورد.
    این مهره حتی تولد درصد بالایی از نوزادان عجیب الخلقه که در اثرآلوده بودن منطقه به اورانیوم رقیق شده است که توسط آمریکایی انحام گرفته است را نمی تواند تصویر کند . این «مهندس» قادر نیست عراق بعنوان آموزش دهنده کادر متخصص جهان عرب را بیاد آورد که امروز ویرانه ای بیش نیست. این «مهندس» دنبال «عدد» می گردد و قادر نیست درصد فقر، از بین بردن زیر بنای عراق ، ترور محققین و استادان دانشگاه– بیش از 1100 نفر – بدست بوش و شرکا که این مهره با او می لاسد و پالوده می خورد را در مغز علیل و بیمار خود بجوید. این مهره اگر بویی از انسانیت برده بود با جنایتکاران جنگی نظیر بوش که اخیر در کوآلا کمپور به جرم جنایت علیه بشریت محکوم شد هم آغوش نمی شد و درکنار مهره های خودفروخته و پست وحقیر سازمان سیا – سازگارا – قرار نمی گرفت.

    مهره های مهندس بهتر است بجای لاس زدن با جنایتکاران جنگی کمی آمار و ارقام را مرور کنند تا به «درصد» وقاحت خود پی برند.

    http://hondurasweekly.com/george-w.-bush-convicted-of-war-crimes-201205155129/

    لایک

من همه‌ی کامنت‌های وارده را می‌خوانم. اما ‌لطفا توجه داشته باشید که بنا به برخی ملاحظات شخصی از انتشار و پاسخ دادن به کامنت‌‌هایی که (۱) ادبیات تند، گستاخانه یا بی‌ادبانه داشته باشند، یا (۲) در ارتباط مستقیم با موضوع پستی که ذیل آن نوشته شده‌اند نباشند و یا (۳) به وضوح با نشانی ای‌میل جعلی نوشته شده باشند معذور هستم. در صورتی که مطلبی دارید که دوست دارید با من در میان بگذارید، از صفحه‌ی تماس استفاده کنید. با تشکر از توجه شما به بامدادی.