امکانات جدید وردپرس برای حرفه‌ای‌تر نوشتن

از این دو امکان جدید و نفس‌گیر وردپرس غافل نباشید:

1. از این به بعد می‌توانید زیر عکس‌هایتان «زیرنویس یا شرح» (Caption) اضافه کنید و وردپرس به صورت خودکار توضیح شما را زیر عکس قرار می‌دهد. مدت‌ها حسرت چنین امکانی را می‌خوردم. البته همیشه امکانش بود که به صورت دستی توضیحات را زیر عکس اضافه کرد، ولی روش دستی وقت‌گیر و ناکارآمد بود. با وردپرس حالا می‌توانید به سادگی پست‌های وبلاگتان را حرفه‌ای و ژورنالیستی کنید.

امکان جدید وردپرس به شما اجازه می‌دهد زیر عکس‌هایتان به صورت خودکار توضی� اضافه کنید.
امکان جدید وردپرس به شما اجازه می‌دهد زیر عکس‌هایتان به صورت خودکار توضیح اضافه کنید.

2. امکان دیگر وردپرس اضافه کردن «تاریخ‌چه‌ی تغییرات پست‌ها» (Post Revisions) است. یعنی اگر مطلبی را تغییر دهید و ذخیره کنید، نسخه‌های قدیمی‌تر هنوز وجود دارند و می‌توانید نوشته‌ی فعلی را با تک‌تک آن‌ها مقایسه کنید یا مجددا به نسخه‌ی قدیمی‌تر بازگردانید.

از این به بعد وردپرس نسخه‌های قدیمی‌تر یک پست را هم نگهداری می‌کند. دیگر نگران از دست دادن مطالب در اثر اشتباه یا غفلت نباشید.
از این به بعد وردپرس نسخه‌های قدیمی‌تر یک پست را هم نگهداری می‌کند. دیگر نگران از دست دادن مطالب در اثر اشتباه یا غفلت نباشید.

این امکان برای وبلاگ‌هایی که چند نویسنده دارند جالب است، چون به خوبی معلوم می‌شود چه کسی چه تغییراتی داده است و وبلاگ‌های وردپرس را به نوعی ویکی‌ساده یا ویکی‌بلاگ تبدیل می‌کند. اما این امکان برای وبلاگ‌هایی که تک‌مولف هستند هم مفید است. تصور کنید به اشتباه یک پاراگراف را حذف کنید و دکمه‌ی ذخیره (Save) را هم فشار دهید. نگران نباشید! پاراگراف شما هنوز از بین نرفته است و به راحتی می‌توانید آن‌را در نسخه‌های قدیمی‌تر بازیابی کنید. یکی از سئوال‌هایی که در آخرین فیس‌آف از من شده بود این بود که چرا به وردپرس دات کام علاقه دارم. فکر می‌کنم دلیلش به اندازه‌ی کافی واضح باشد: «وردپرس بی‌نظیر است».


مشترک خوراک بامدادی شوید
کامل
فقط مطالب
فقط لینکدونی

نویسنده: bamdadi

A little man with big dreams.

14 دیدگاه برای «امکانات جدید وردپرس برای حرفه‌ای‌تر نوشتن»

  1. ممنون بخاطر پست مفیدتون.
    من یه سوال در مورد تغییر theme در وردپرس دارم. مطالب مختلفی رو هم خوندم. همه میگن که theme جدید رو باید بوسیله یک نرم افزار FTP آپلود کنم. ولی هنوز نمی فهمم که کجا باید آپلود کنم؟ اولا که من فضایی برای وبلاگ نخریدم. درثانی برفرض که من فضایی هم داشتم وردپرس از کجا تشخیص میده که فایلهایی که من در این فضا آپلود میکنم رو توی لیست theme ها بیاره؟
    با سپاس

    لایک

  2. سلام دوست گرامی، بسیار مفید بود، البته پیش از این پست مزیدی را که امکان دومی را که شما معرفی کرده بودید خوندم ولی آقای مزیدی این امکان جدید را یک چیزی شبیه به Wiki تشبیه کردند.

    لایک

  3. سلام دوست جدید من. اول بار بود که اینجا میومدم. بخش قابل توجهی از مطالبت رو خوندم. به حتم اونایی که رنگ و بوی سیاسی-اجتماعی نداشت دلنشین تر بودن (الیته شاید برای من اینجوری بود فقط!). اون پست هایی رو که کامنتاش کاملا بی انصافانه و دور از ادب بود رو هم خوندم. جوابیه های تو رو هم همینطور. طرز دید من هم به مطالبی که نوشته بودی خیلی به تو شبیه است. ولی یک چیز را میخوام بگمت: گاهی لازمه که آدم احساساتش رو هم در قضاوتش دخالت بده. اینو هممون میدونیم که ایرونی جماعت فراموشکاره! اگه یه چیزایی رو هی در گوشش نخونیو آتیششو تند نکنی خیلی زود همه چیو از یاد میبره! برای این کارم لازمه که از احساسات یه کمی بیشتر مایه گذاشته بشه نه؟!
    موفق باشی دوست من. سعی میکنم از این به بعد سر زدن بهت رو تو گشت و گذارم تو نت فراموش نکنم.

    لایک

  4. سلام امکان گذاشتن زیر نویس برای عکس که عالی بود ، تاریخچه پستها هم خب بینظیر باید کلی از شما تشکر کنم برای روزی که در یک پست پیشنهاد دادید هرکس حداقل یکبار وردپرس رو امتحان کنه.

    لایک

  5. بامدادی جان،
    فیس آف ششم نهایی شد و همون طور که خودم هم پیش بینی می کردم، برنده نهایی شدی. خیلی تبریک میگم، صمیمانه و آرزوی موفقیت در همه زمینه های زندگی رو برات دارم.

    لایک

  6. سلام
    اتفاقاً وقتی داشتم مطلب «منحصر به فردترین عکس جهان» رو می‌خوندم، کف کرده بودم که این آقای بامدادی چکار کرده… و حالا بازم کف کردم از اینکه یاد گرفتم… جوون تو، حساب ما رو هم بکن، سکته‌مون نده…
    >>> وردپرس بی‌نظیر است

    لایک

من همه‌ی کامنت‌های وارده را می‌خوانم. اما ‌لطفا توجه داشته باشید که بنا به برخی ملاحظات شخصی از انتشار و پاسخ دادن به کامنت‌‌هایی که (۱) ادبیات تند، گستاخانه یا بی‌ادبانه داشته باشند، یا (۲) در ارتباط مستقیم با موضوع پستی که ذیل آن نوشته شده‌اند نباشند و یا (۳) به وضوح با نشانی ای‌میل جعلی نوشته شده باشند معذور هستم. در صورتی که مطلبی دارید که دوست دارید با من در میان بگذارید، از صفحه‌ی تماس استفاده کنید. با تشکر از توجه شما به بامدادی.