یک خبر غم‌انگیز: یک جزیره‌ی عظیم به نقشه‌ی جهان اضافه شد

بعد از چند وقت داشتم هافینگتون‌پست را تورق دیجیتالی می‌کردم که چشمم به این لینک خورد. وقتی خواندمش، تا چند دقیقه‌ مسخ بودم. بحران محیط‌زیست جدی است، خیلی جدی…

برای اولین بار در تاریخ، قطب شمال به خاطر آب شدن یخ‌های قطبی تبدیل به یک جزیره‌ شده است. یک دانشمند هشدار داد آب شدن یخ‌های قطبی وارد «یک چرخه‌ی مرگبار» شده است.

نتیجه‌ی همان روندی است که سال‌های سال است دانشمندان و خردمندان جهان درباره‌اش می‌نویسند و می‌گویند و هشدار می‌دهند، اما مگر طمع کور سرمایه‌داری اجازه‌ی راه حل عاجل و درازمدت را داده است؟

داستان، داستان گرمایش زمین و نابودی محیط‌زیست است. داستان، داستان حماقت است. حماقتی که هر روز با چهره‌‌ی زشتش به شعور و هوش «انسان و همه‌ی دست‌آوردهایش» دهن‌‌کجی می‌کند: جنگ، فقر، گرسنگی، تبعیض، برده‌داری مدرن و شاید مهم‌تر از همه‌ی آن‌ها‌: «محیط زیست».

سودپرستی «انسان‌های حاکم بر انسان» با ظاهری از جنس «توسعه‌ی اقتصادی و صنعتی» به مرزی از جنون رسیده که دارد دامن حیات کل بشریت را می‌گیرد. سودپرستی‌ای که به مرزهای جنون نزدیک شده است و شاید هم مرزهای دیوانگی را رد کرده باشد.


مشترک خوراک بامدادی شوید
کامل
فقط مطالب
فقط لینکدونی

نویسنده: bamdadi

A little man with big dreams.

6 دیدگاه برای «یک خبر غم‌انگیز: یک جزیره‌ی عظیم به نقشه‌ی جهان اضافه شد»

  1. سرمایه داری وحفظ محیط زیست در تقابل نیستند. این رابطه ساخته ذهن آن هاست که آدم ها را نابرابر می بییند. آیا کسانی که به میزان ناهمسان تلاش می کنند باید یک اندازه پاداش بگیرند؟ و مگر نه این که اصول توسعه سبز که امروزه آرمان انسان است از دل سرمایه داری آمده است؟

    لایک

  2. هر کسی میدونه که سرمایه داری نه به درد حل مشکلات فقر و گرسنگی و بدبختی و تبعیض نژادی و طبقاتی و … انسان می خوره نه برای محیط زیست و اینجور چیزا راه حلی باقی میزاره … انسان کنونی شایسته ی علم نیست … بعد از کشف نیروی فجع اتم ، بجای بهره بردازی مفید از اون ، بمب اتمی ساختن و دنیا رو به خاک و خون کشیدم !!!!
    از اونجایی که انسانها روز به روز دارن حریص تر میشن ، به نظر من متاسفانه نباید امیدی به برپا شدن یه حکومت سوسیال دموکرات مارکسیستی درست و حسابی داشت
    واقعا مایه ی تاسفه که انسان با دست خودش ، خودش رو نابود منه !!!!!!!!!!!!

    لایک

من همه‌ی کامنت‌های وارده را می‌خوانم. اما ‌لطفا توجه داشته باشید که بنا به برخی ملاحظات شخصی از انتشار و پاسخ دادن به کامنت‌‌هایی که (۱) ادبیات تند، گستاخانه یا بی‌ادبانه داشته باشند، یا (۲) در ارتباط مستقیم با موضوع پستی که ذیل آن نوشته شده‌اند نباشند و یا (۳) به وضوح با نشانی ای‌میل جعلی نوشته شده باشند معذور هستم. در صورتی که مطلبی دارید که دوست دارید با من در میان بگذارید، از صفحه‌ی تماس استفاده کنید. با تشکر از توجه شما به بامدادی.