عید فطر آمد، رمضان اما تمام نشد

به آن دسته از دوستانی که ماه شوال را دیده‌اند، عید فطر را تبریک می‌گویم.

برای بسیاری از ما عید فطر فرا رسیده است، اما فکر می‌کنم ماه رمضان برای بسیاری «دیگر» هنوز تمام نشده است.

بیش از 850 میلیون نفر در جهان گرسنه هستند {+}. از این میان به طور متوسط روزانه 16000 کودک جان خود را به خاطر بیماری‌های مرتبط با گرسنگی از دست می‌دهند. یعنی هر 5 ثانیه یک کودک {+}.

به نظر می‌رسد برای این مردمان مظلوم و این روزه‌داران خردسال، ماه رمضان هنوز تمام نشده است و دقیقا روشن نیست در کدام تاریخ می‌توانند آخرین روزه‌ی خود را افطار کنند و عید فطرشان را جشن بگیرند.

راستی «چند کودک» طول کشید این نوشته را بخوانید؟

ماه شوال در بسیاری از نقاط جهان مشاهده نشده است.

مشترک خوراک بامدادی شوید
کامل
فقط مطالب
فقط لینکدونی

نویسنده: bamdadi

A little man with big dreams.

34 دیدگاه برای «عید فطر آمد، رمضان اما تمام نشد»

  1. به نکته دردناکی اشاره کردی، راستش من امروز برعکس بقیه روزها اصلا یادشون نبودم، بیشتر به فکر خودم بودم که به به که ماه روضون رو روزه گرفتم، واقعا ممنون بابت یاد آوریت. واقعا چه کار میتونیم بکنیم؟ 😐

    لایک

  2. @ persianeyes:

    صرفه‌جویی و راهنمایی و تشویق دیگران به صرفه‌جویی. این کمترین کاریه که از عهده‌ی همه‌ی ما هم بر میاد. نوشتن و حرف زدن و فراموش نکردن هم کمک می‌کنه به «صرفه‌جویی» کردن.

    لایک

  3. @ سروش:

    چیزی که از دست و توان همه‌ی ما بر می‌آد، صرفه‌جویی هست. و دوم راهنمایی و یادآوری به دیگران که صرفه‌جویی در مصرف غذا و جلوگیری از تلف شدن اون چقدر مهمه. نوشتن، نوشتن، گفتن و یادآوری مدام این واقعیت تلخ، باعث می‌شه بهتر بتونیم صرفه‌جویی کنیم و جلوی تلف شدن غذا رو بگیریم.

    لایک

  4. وقتی عنوان مطلب را خواندم در دلم کمی به خاطر این عنوان شاید عجیب خندیدم ولی وقتی مطلب را تا آخر خواندم آثار ناراحتی فکر می کنم در چهره ام عیان بود

    لایک

  5. ۱- شکر نعمتی که داریم.
    ۲- صرفه جویی.
    ۳- حداقل به بعضی‌هاشون که می‌تونیم کمک کنیم. این نیازمندان گمنام را همه‌جا خواهی یافت.
    ۴- دعا برای اونایی که نمی‌تونی بهشون کمک کنی.
    و تشکر از بابت تلنگری که زدی. وب خوانی با بخاطر همین تلنگرها دوست دارم…

    لایک

  6. آه ، ممنون بامداد جان. پست خوب و تاثیر گذاری بود.
    اون جمله‌ی آخر مخصوصآ خیلی جالب بود. باعث شد به بهتر وضعیت و آمار و ارقام را درک کنم.
    راستی جواب اون کامنت اول را هم خیلی خوب دادی.

    لایک

  7. @ ميلاد:

    ساده‌ترینش اینه که فراموش نکنیم، صرفه‌جویی کنیم و به دیگران هم آموزش بدیم که صرفه‌جویی کنند. البته کارهای دشوارتری هم می‌شه انجام داد، ولی همینا که گفتم اگر عمومیت پیدا کنه دنیا عوض می‌شه.

    لایک

  8. بله . درست به همین دلیلیه که در بلاگم در خصوص عید فطر چیزی ننوشتم . فکر های مشابه این موضوع منو هم درگیر خودش کرده اما نه الان از مدت ها و سال ها قبل .

    موفق باشی

    لایک

من همه‌ی کامنت‌های وارده را می‌خوانم. اما ‌لطفا توجه داشته باشید که بنا به برخی ملاحظات شخصی از انتشار و پاسخ دادن به کامنت‌‌هایی که (۱) ادبیات تند، گستاخانه یا بی‌ادبانه داشته باشند، یا (۲) در ارتباط مستقیم با موضوع پستی که ذیل آن نوشته شده‌اند نباشند و یا (۳) به وضوح با نشانی ای‌میل جعلی نوشته شده باشند معذور هستم. در صورتی که مطلبی دارید که دوست دارید با من در میان بگذارید، از صفحه‌ی تماس استفاده کنید. با تشکر از توجه شما به بامدادی.