فهرست خرید پیشنهادی برای مردم فلسطین

جیلاد‌ آتسمون: نخست‌وزیر بریتانیا آقای گوردون براون، دیروز موفق شد یکی از بی‌اخلاقانه‌ترین و غیرمسئولانه‌ترین اظهارات زندگی‌اش را انجام دهد. او در تلاش مذبوحانه‌ای برای خوشنود کردن رهبران جنایت‌کار جنگی اسرائیل، درخواست کرد که «نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا به منطقه‌ اعزام شود تا به اسرائیل کمک کند جلوی قاچاق اسلحه به غزه را بگیرد».

آقای براون، آیا شما واقعا نمی‌توانید قتل عام و نابودی هولناکی که توسط ارتش اسرائیل بر مردم بی‌گناه فلسطینی تحمیل شده است را ببینید؟ آیا شما مانند ما، اخبار وحشتناک مربوط به کشتار کورکورانه شهروندان فلسطینی که توسط ارتش اسرائیل و با حمایت کامل جمعیت یهودی اسرائیل انجام می‌شد را دنبال نمی‌کردید؟ آیا شما واقعا موفق شدید کاربردهای مکرر سلاح‌های غیرمتعارف علیه غیرنظامیان بی‌گناه را «نبینید»؟ ٱیا شما نتوانستید از گزارش‌های متعددی که در مورد بمباران اردوگاه‌های پناهندگان سازمان ملل منتشر می‌شود چیزی یاد بگیرید؟

آقای براون، اگر هنوز متوجه نشده‌اید اجازه دهید برای‌تان توضیح دهم. این مردم فلسطین‌ هستند که «فورا» نیازمند اسلحه برای دفاع از خودشان در برابر یکی از نیرومندترین ارتش‌های دنیا هستند. این مردم فلسطین‌ هستند که در برابر بی‌اخلاق‌ترین نیروی نظامی تاریخ بشر نیاز به حمایت دارند. در سراسر سه هفته‌ی گذشته این مردم فلسطین بودند که به نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا احتیاج داشتند تا با دخالت خود از آن‌ها در برابر کشتار کوری که توسط ناوگان اسرائیل انجام می‌شد حفاظت کند. این مردم فلسطین بودند که احتیاج داشتند ناوگان سلطنتی بریتانیا بندرهای حیفا، اشدود، ایلات را محاصره کند تا آمریکایی‌ها نتوانند از طریق دریا برای اسرائیل سلاح بفرستند. این فلسطینی‌ها بودند که نیاز داشتند ناوهای هواپیمابر بریتانیا به منطقه اعزام شود تا نیروی هوایی اسرائیل نتواند برسر شهروندان بی‌گناه بمب‌های یک تنی بیاندازد.

آقای بروان، حدس می‌زنم شما بسیار پرمشغله هستید… اما اجازه دهید به شما کمک کنم. اگر شما واقعا می‌خواهید امکان رسیدن به صلح در منطقه را «کمی» افزایش دهید، تنها کاری که باید بکنید این است که مطمئن شوید مردم فلسطین می‌توانند از خودشان دفاع کنند. شما باید پیشرفته‌ترین سلاح‌های تدافعی‌ای را که ارتش بریتانیا در زرادخانه‌های خود دارد در اختیار مردم فلسطین قرار دهید.

آقای بروان وقت شما را زیاد نمی‌گیرم و به شما یک فهرست کوتاه و مقدماتی از ضروری‌ترین سلاح‌های تدافعی که مردم فلسطین «فورا» برای دفاع از خود به آن‌ها نیاز دارند پیشنهاد می‌کنم:

  1. 3000 موشک ضدهواپیمای کوتاه‌برد و میان‌برد تا فلسطینی‌ها بتوانند از آسمان‌های سرزمین خود در برابر جنگنده‌های اسرائیلی دفاع کنند.
  2. 1000 توپ ضدهوایی تا فلسطینی‌ها بتوانند از آسمان سرزمین خود در برابر تهاجم هلی‌کپترها و هواپیماهای تجسسی دفاع کنند.
  3. 750 موشک‌ هدایت‌شونده‌ی زمین به دریا تا فلسطینی‌ها بتوانند از شهرهای خود در برابر حملات ناوهای اسرائیلی دفاع کنند.
  4. 10000 موشک ضدتانک تا فلسطینی‌ها بتوانند مانع از ورود تانک‌های زرهی اسرائیلی به شهرها، محله‌ها و اردوگاه‌های آوارگان شوند.
  5. 2000 آمبولانس. به آن‌ها خیلی احتیاج است، چرا که از نظر ارتش اسرائیل آمبولانس‌ها و نیروهای امدادرسان اهداف آسان نظامی تلقی می‌شوند.
  6. 2500 موشک کروز، فقط برای این‌که اطمینان پیدا کنیم فلسطینی‌ها می‌توانند با دقت کافی خانه‌های رهبران اسرائیل را هدف قرار دهند و دیگر مجبور نباشند شهروندان سدروت، اشکلون و اشدود را با موشک‌های نادقیق هدف قرار دهند.
البته حتما جناب نخست‌وزیر توجه دارند که فهرست بالا بیشتر دفاعی است. برخلاف اسرائیل، فلسطینی‌ها نیازی به تانک، کشتی‌های جنگی، هواپیماهای جنگنده، بمب‌های خوشه‌ای، خمپاره‌های فسفرسفید و یا زیردریایی‌های هسته‌ای ندارند. تنها چیزی که آن‌ها می‌خواهند حداقل امکانات برای دفاع از خود در برابر وحشی‌گری‌های اسرائیل است. اما این فقط فلسطینی‌ها نیستند که به نجات‌دهنده نیاز دارند. دولت یهود واقعا به یک فلسطین از لحاظ نظامی نیرومند نیاز دارد، چرا که فقط در این صورت است که اسرائیلی‌ها از تمایلات ثابت‌شده‌ای که به نسل‌کشی و قتل‌عام دارند دست خواهند برداشت.

نویسنده: bamdadi

A little man with big dreams.

33 دیدگاه برای «فهرست خرید پیشنهادی برای مردم فلسطین»

  1. می دونی …وقتی نوشته هات رو می خونم احساس مشترک و منطق یکسانی باهات حس می کنم
    البته متاسفانه افرادی که خیلی یک جانبه به قضیه نگاه می کنند شما رو به حمایت از تروریسم محکوم خواهند کرد اما همونطور که گفتی امکانات اولیه دفاعی برای هر کشوری بویژه کشوری که تحت اشغال و در معرض تهدید نابود شدن هست الزامیه
    ————————————————————–
    بامدادی: فکر کنم دیگه عادت کردم. حمایت از جمهوری اسلامی، حقوق گرفتن از دولت و چه می‌دونم لابد حمایت از تروریسم ! از این چیزا این‌قدر شنیدم دیگه پوست‌کلفت شدم!‌ 🙂

    لایک

  2. نگران نباش دوست عزیز. به هر حال جمهوری اسلامی در اولین فرصت تمام این‌ها که گفتی رو براشون تامین می‌کنه تا مبادا منطقه ۲ دقیقه آروم نمونه. به هر حال آروم بودم اون منطقه برای نظام خیلی مضره.
    ————————————————————————————
    بامداد: به نظرم روی حوزه‌ی نفوذ جمهوری اسلامی اغراق می‌کنید. شاید جمهوری اسلامی خوشش بیاد که حماس را مسلح کنه، ولی ابزار و روش‌اش رو نداره. به همین سادگی.

    لایک

  3. ممنون برای معرفی شعر جیلاد آتسمون. من بخشی از شعر انگلیسی رو در وبلاگم لینک دادم.
    واقعا جالب بود گفته های آتسمون. جالبه یکی از کسانی بوده که در آی دی اف خدمت می کرده. اونجا یک سیستم قوی شستشوي مغزی هست.
    من واقعا نمی فهمم بعضی ها چی می گن. یعنی اونها بمب بندازن و بکشن و بقیه بشینن و نیگا کنن؟ مگه اسراییل نیاز به بهانه راکت حماس داشته تو قتل عام های قبلیش؟
    من تو وبلاگم یه لیستی تهیه کرده بودم از ماساکر های اسراییل و واقعا بعضی ها براشون باور نکردنی بود:
    http://shahrzaad.wordpress.com/2008/05/14/how-to-celebrate-israels-60th-anniversary/

    در ضمن این ویدئو جالبه. گزارشگر سی ان ان بررسی می کنه و میگه که اسراییل شروع کننده جنگ بوده!!
    http://uk.youtube.com/watch?v=KntmpoRXFX4
    ———————————————————————
    بامدادی: ممنون. الان که دارم این پاسخ رو می‌نویسم لینک‌ها دارن با سرعت لاک‌پشتی باز می‌شن 🙂 مرسی.
    بله، فکر می‌کنم منظور بعضی‌ها دقیقا همینه. شاید ناخواسته باشه، نمی‌دونم. شاید هم نه، از سر قوم‌پرستی و نفرت از اعراب باشه. به هر حال ظاهرا عده‌ای خیلی جدی و محکم اعتقاد دارن که هر اسلحه‌ای بره توی فلسطین اسمش هست قاچاق و تروریسم و اینا و از اون طرف توی اسرائیل میلیاردها دلار واردات مدرن‌ترین سلاح‌ها اسمش می‌شه دفاع از خود! نمی‌دونم این جوکه قرنه یا چیز دیگه!

    لایک

  4. خیلی عالی بود. واقعا تاسف دارد شنیدن بعضی از این خرده فرمایشهای عزیزان!
    ———————————————————-
    بامدادی: تا وقتی ابراز عقیده باشه جای تاسف نداره، اگر چه بعضی وقت‌ها تحمل کردن بعضی عقاید برام سخت می‌شه.

    لایک

  5. سلام بامدادی

    یک سوالی داشتم
    اینکه برای عقایدت احترام قائلم و نمیشه کسی رو به خاطر عقایدش متهم کرد شکی نیست اما موضوع اینجاست که چرا اینقدر ابراز نگرانی برای مردم فلسطین میکنی؟
    الان که فکر میکنم میبینم اصلا هم دلسوزی ندار نه اینکه منظورم این باشه که اگر مردم بیگناه مردن مهم نیست چرا هست ولی اگه نگاهی به دنیای اطراف بکنیم میبینیم مردم مظلوم بسیاری در دنیا هستند که از جنگ و گرسنگی می میرند

    اگر فردی از فلسطینی ها کشته بشه شهید هست و خونش از مال اسرائیلی رنگین تره؟؟!!!!!!اونا مظلوم ندارن
    اصلا اونا هم سرزمینشون رو میخوان توی تاریخ هم ثابت شده که اونجا هم زمانی سرزمین یهودی ها بوده
    و در پایان دلم برای هیچ عربی نمیسوزه اگر همین فلسطینی مشغول جنگ نبود اولین کشوری میشد که ضد ما شمشیر رو میبست
    راستی ما 8 سال جنگیدیم ونابود شدیم هنوز خرمشهر به یک شهر درست و حسابی تبدیل نشده هنوز میلیون ها بازمانده از جنگ داریم که نابود شدن
    یادم نمیادکسی برای ما دل سوزونده باشه
    فلسطینم یکی مثل همه دنیا مثل افغان های بیچاره مثل افریقایی های ستم کش

    چرا فلسطین؟!!!
    —————————————————————————————
    بامدادی: فلسطین‌ تنها نقطه‌ی مظلوم جهان یا تاریخ نیست.اگر من درباره‌ی فلسطین می‌نویسم، قصدم رو کردن جنایت‌ها و ریاکاری‌های سران آمریکا یا متحدانشوم هست، اون‌هم چون این موضوع مورد علاقه‌ی منه. از شما خواهش می‌کنم در مورد موضوعات دیگه بنویسید و به من هم لینک بدین. من واقعا دوست دارم در مورد بحران‌های آفریقا بدونم.
    حتما خبر بدین. ممنون.

    لایک

  6. در اقلام مورد نیازی که برای حماس ذکر شده بود کلمه ی «ضد» در اون ها خود نمایی میکنه. ضد تانک , ضد هواپیما و …
    چیزی از قلم نیوفتاده؟
    —————————————————————-
    بامدادی: نمی‌دونم شاید. ولی در نظر داشته باش که این فهرست جنبه‌ی سمبولیک داره و نباید بهش جور دیگه‌ای نگاه کرد.

    لایک

  7. آدم گاهی باورش نمی شد که توی هزاره سوم هنوز این همه احمق وجود دارد..

    مردم قتل عام می شوند ..دیوانه ها می خواهند به دیوانه ترین ارتش دنیا تازه کمک هم برسانند..

    خداوند خودش رحم کند…

    (کامنت یک عصبانی..دی:)
    —————————————————————
    بامدادی: اتفاقا احمق نیست، انسانیت سرش نمی‌شه.

    لایک

  8. ای بابا ، یک مدت نبودم هوات را داشته باشم حسابی سیاسی کار شدی !!! چه خبرته جوانمرد ؟؟؟

    بدم نمیاد یک کار آماری روی وبلاگت انجام بشه که شیب منحنی سیاسی شدنت را نشان بده ، بنظرم تانژانتش خیلی زیاد باشه

    صمیمانه بگم که من بامدادی قبلی را خیلی بیشتر دوست داشتم
    ————————————————————————
    بامدادی: :))
    من هم بدم نمی‌اد یه کار آماری بشه.
    اون بامدادی قبلی حالا بلایی سرش نیومده که، همین‌جا در خدمته!
    ارادتمند

    لایک

  9. آقا حالا که داری میفرستی یه مقدار پوشک بچه و شیرخشک هم بفرست چون یه جا خوندم تو این مدت 22 روز جنگ 1740 تا بچه تو غزه به دنیا اومده !!!
    —————————————————————————
    بامدادی: 🙂

    لایک

  10. این پست رو شاید تا حالا 5 بار خوندم و هنوز هم بارها و بارها خواهم خواند! این فهرست پیشنهادی و چند خط زیرش به چندین مقاله و حتی کتاب!!! برای حمایت از فلسطینی‌ها می‌ارزد. و چنان هوشمندانه دروغ‌های اسرائیل را در مورد وحشی‌گری فلسطینی‌ها برملا می‌کند و با صدها دلیل و مدرک امکان‌پذیر نیست. باید به آقای جیلا آتسون تبریک گفت!
    ——————————————————————————————————–
    بامدادی: بله مطلب خیلی ساده و در عین حال خیلی تکان دهنده است. از بس توی گوش ما خوانده شده قاچاق اسلحه، که انگار باور کردیم این فقط اسرائیله که حق داره هر اسلحه‌ای که دلش خواست بخره و فلسطینی‌ها حتی اگه مسلسل هم بخرن اسمش تروریسم و تلاش برای بر هم زدن نظم منطقه است!

    لایک

  11. دوست داشتم بتونم بپرسم توی کدوم تاریخ ثابت شده که یهود مالک فلسطینه! تاریخی که خود آنها نوشته‌اند! به فرض که اینطور هم بوده باشه آیا این مجوزی برای 60 سال قتل عام و نسل کشیه. خوب پس ما که زمانی مالک سرزمینی به وسعت از مزرهای غربی چین تا قلب فرانسه بودیم مجوز قوی‌تری برای کشتارهای بزرگتر خواهیم داشت. آیا یهود مظلوم است!؟ آنهایی که تو عید دارند که در آنها خدایشان تنها با غربانی انسانی است که از آنها راضی می‌شود! آیا هرساله در زمانی خاص شاهد کشته شدن دهها فلسطینی توسط شهرک نشینان اسراییلی یعنی همان مردم! اسراییل نیستیم. بله این یکی از همان اعیاد است که اینگونه جشن گرفته می‌شود. عید پوریم. می‌دانید پوریم چیست؟ سالگرد روزی است که در آن در زمان پادشاهی خشایارشاه که صدرات دست مردخای یهودی بود و نیز استر خواهرزاده این مرد ملکه محبوب شاه ایران. بله در آن روز هشتاد هزار ایرانی مستقیما به دست یهودیان در یک عمل از قبل برنامه ریزی شده قتل عام شده و اموالشان توسط آنها غصب شد. یهودیانی که از عصر کوروش میهمان ایرانیان بودند. پوریم یعنی روز قرعه یعنی اینکه آنها قرعه انداخته و این روز را برای این کشتار مناسب تشخیص داده بودند و اکنون هر ساله این کشتار را با ریختن خونهای تازه جشن می‌گیرند.
    و این تنها قتل عام ایرانیان توسط یهود نبوده بلکه آنها با وقاحت تمام با انگلیسیها در به راه انداختن قحطی بزرگ که پروژه ایرانی کشی مشارکت کردند و اینگونه خود را مسئول خون ده میلیون ایرانی مقتول یعنی نیمی از جمعیت بیست میلیونی ایران در آن زمان کردند و در پاداش آنها از انگلستان بیانیه بالفور را دریافت کردند، وعده لرد بالفور برای تشکیل دولت یهودی در فلسطین.
    هولوکاست واقعی چیست! مظلوم کیست‍! تروریست کیست!
    من صحبت از نژاد نمی‌کنم. از مذهب کلامی به میان نمی‌آورم.
    می‌گویم انسانیت ما اگر انسان باشیم، حکم می‌کند از چه کسانی حمایت کنیم؟ چه کسانی را باید مظلوم بدانیم؟
    آیا اسراییل و اربابان و بنیانگذاران فراماسون که اکنون کشوری فراماسونری به نام آمریکا را در اختیار دارند، آنها به حکم اسناد مسئول و هماهنگ کننده تروریسم و جنگ‌ها در دنیا نیستند؟
    حوادث بمبئی را به یاد بیاوریم. تبلیغات رسانه‌ای آمریکاییها از ماهها قبل علیه این شهر شروع شده بود.
    آیا جنگ شرق و غرب از ابتدای تاریخ بر سر سرزمین مقدس
    (فلسطین) نبوده؟
    آیا باز هم جایی برای پرسش چرا فلسطین باقیست؟
    فلسطین خواسته یا ناخواسته امروز تبدیل به ملاک سنجش حق و باطل گشته است.
    اگر طولانی شد مرا ببخشید و آنرا به حساب عقده‌گشایی بگذارید.

    لایک

  12. به آدرین:

    منطقه ی آرامی داریم و جمهوری اسلامی،‌به طرز احمقانه ای به جنگ بین فلسطینیان و اسرائیلیان دامن میزند. اتفاقا هزار کشته ی غزه هم به خاطر آلودگی هوای ناشی از کود شیمیای مزارع شبعا که در دست لبنانی هاست کشته شده اند.
    یکی من رو ببره مریخ!
    —————————————————————————————
    بامدادی: این بحث که جمهوری اسلامی از تنش میان فلسطین و اسرائیل سود می‌بره برای من شخصا هنوز جای بررسی داره. از یک سو نمی‌تونم این استدلال رو نادیده بگیرم که ایران با درگیر کردن اسرائیل به بحران‌های نزدیک مانند غزه خطر اسرائیل را از خود دور می‌کنه.
    از طرفی هم با توجه به شرایط حساس و بحرانی منطقه و وضعیت ایزوله بودن ایران و تنش‌های جدی با غرب، به نظر می‌رسه که ایران در تلاش برای پرهیز از هرگونه تحریک اسرائیل و آمریکا باشه و از این دیدگاه منطقی به نظر نمی‌رسه که دست به تحریک اسرائیل از طریق آشوب‌افکنی در زیر گوش اسرائیل بزنه.

    باید بیشتر در این زمینه فکر کنم و بخوانم.

    لایک

  13. من قصد داشتم در مورد سندروم عرب-ایرانی بنویسم. چون در یک میتینگ شرکت داشتم که این مساله ی نفرت مطرح شد و برام جالب بود بحث ها.
    ما ایرانی ها چیز زیادی از اعراب (منظور مردمش) و عقایدشون، طرز زندگیشون و نوع نگاهشون به ایرانی ها نمی دونیم. من خودم تا وقتی بین اعراب زندگی نکرده بودم، چیز زیادی ازشون و اشراک فرهنگیشون با ما نمی دونستم.
    گاهی فکر می کنم تبلیغات یک طرفه جمهوری اسلامی هم در ایجاد این سندروم دخیل هستش..
    این ایرانی ها که می گن اعراب چنین و چنان، چرا پس می رن دوبی کیف کنند؟!!
    ————————————————————————————-
    بامدادی: توی برخوردهایی که با آدم‌های مختلف ایرانی (معمولا طبقه‌های متوسط و بالا) داشتم به طرز تکان‌دهنده‌ای متوجه تنفرشون (اکثریت‌شون) از اعراب نه لزوما به معنای تاریخی، بلکه کاملا به معنای امروزی و قومی شدم.

    لایک

  14. دوست داشتم بپرسم کدوم تاریخ ثابت کرده فلسطین سرزمین یهود بوده، تاریخی که آنها نوشته‌اند. حتی بر فرض محال که چنین بوده باشد این هیچ مجوزی برای جنایات آنها نمی‌تواند باشد. اگر اینگونه باشد ایران که زمانی مرزهایش از سرزمین‌های غربی چین تا قلب فرانسه گسترده بوده مجوز قوی‌تری برای کشتار، نسل کشی و غصب سرزمین و خانه‌های اجدادی دیگران خواهد داشت.
    کدام یک از ساکنان اسراییل را باید مظلوم بدانیم، کدام یک؟ آنهایی که غیر یهود را حیواناتی می‌دانند که خداوند برای استفاده آنها آفریده! آنهایی بهشت را تنها از آن خود میدانند! آنهایی که در سال دو عید دارند که خدایشان تنها با ریختن خون قربانی انسانی غیر یهود از آنها راضی می‌شود!
    آیا به کشتاری که هر ساله توسط شهرک نشینان اسراییل (مردم عادی اسراییل!) در زمان مشخصی از سال انجام می‌گیرد و در طی آن دهها مسلمان به قتل می‌رسند، دقت کرده‌اید. این یکی از همین اعیاد آنهاست که اینگونه جشن گرفته می‌شود و مقتولین انسانهای غیر یهود بی‌گناهی هستند که برای آمرزش شهرک‌ نشینان قربانی شده‌اند.
    ————————————————————————————————
    بامدادی: مسلما استدلال‌هایی شبیه به این‌که در فلان تاریخ این‌جا سرزمین من بوده پس الان شما باید برین بیرون تا من توش دولت تشکیل بدم با هیچ قانون امروزی جور در نمی‌آد. این حرف‌ها فقط ارزش عوام‌فریبی داره و نه بیش.

    لایک

  15. عید پوریم، عیدی که در آن خون بی‌گناهان ریخته می‌شود. آنها در چنین روزی مسئول مستقیم مرگ هزاران ایرانی هستند. قرنها پیش در ایران زمانی که مردخای یهودی وزیر خشایارشا بود و خواهرزاده او ملکه محبوب شاه. با دسیسه این دو شاه به مردخای مجوزی با اختیار تام برای مجازات مخالفان آزادی یهود داد و آنها در برنامه‌ای از پیش تعیین شده در یک روز هشتاد هزار ایرانی را قتل عام و دارایی و املاک آنها را تصاحب کردند. آنها برای تعیین این روز قرعه انداختند و پوریم یعنی روز قرعه و سالگرد همین کشتار است که آنها قرنهاست با ریختن خون‌های تازه جشن می‌گیرند. اینان همان یهودیانی هستند که از زمان کوروش کبیر میهمان پدران ما بودند. هزاران سال بعد نیز آنها در پایان عصر قاجار با انگلیسی‌ها برای به راه انداختن قحطی بزرگ در ایران که به پروژه ایرانی کشی معروف است همکاری کردند و مسئول مرگ ده میلیون ایرانی یعنی نیمی از جمعیت آن زمان ایران شدند. در پاداش آنها بیانیه بالفور را دریافت کردند، وعده لرد بالفور برای تأسیس دولت یهودی در فلسطین.
    هولوکاست واقعی کدام است؟ قاتل کیست؟ تروریست کیست؟ و مظلوم کیست؟ و شهید کیست؟
    ——————————————————————————————–
    بامدادی: ده میلیون ایرانی زیاد نیست؟ مستندی دارید در این زمینه؟

    لایک

  16. آیا باید جنایتکاران و ریاکارانی چون اینان و مؤسسان و حامیان فراماسونشان را در انگلستان و آمریکا مظلوم بدانیم؟ آیا آنهایی که صلیب روی سقف آمبولانسها را با سیبل هدف گیری اشتباه می‌گیرند مظلومند؟ پس باید نازیها را هم مظلوم و صدها هزار اروپایی را که در دفاع از خانه‌شان کشته شدند تروریست بدانیم.
    آیا تروریسم، نا امنی جهان و جنگها را به حکم اسناد همین صهیونیستها و حامیان فراماسونشان ترتیب نمی‌دند برای منافع خودشان. به حوادث بمبیی نگاه کنیم که تبلیغات رسانه‌ای غرب ماهها قبل برای ناامن جلوه دادن هند شروع شده بود. کدام یک از این حوادث سود بردند؛ هند؟ پاکستان؟ ایران!؟ غرب؟
    چه بخواهیم و چه نخواهیم فلسطین امروز بدل به ملاک سنجش حق و باطل گشته. دنیا هم دیدیم که امروز بیدار شده و این یعنی دنیای این قاتلان مردم فریب در حال پایان است.
    من صحبت از نژاد نمی‌کنم. صحب از مذاب نمی‌کنم. من صحبت این که مرزها کجا بودند و مالک خاکها چه کسانی هستند نمی‌کنم که اگر بکنم ایرانی و مسلمان حقوقی بسیار خواهند داشت.
    من صحبت از انسانیت می‌کنم که اگر انسان باشیم حکم می‌کند از هر مظلومی حمایت کنیم و به جنگ با ظالمین برویم حتی اگر کشته شویم.
    آیا از ابتدای تاریخ جنگ غرب و شرق بر سر تصاحب سرزمین مقدس (فلسطین) نبوده.
    آیا باز هم می‌شود پرسید چرا فلسطین؟
    ——————————————————————————–
    بامدادی: واقعا نمی‌دونم چی‌ بگم.

    لایک

  17. » چرا »
    این سؤال مقدسی است که هنگام مواجه با وقایع، فکر کردن، شنیدن حرفها و دیدن تبلیغات باید از خودمان بپرسیم.
    چرا؟ این سوالی است که راه را برای بلوغ اندیشه هموار می‌کند.
    ——————————————————————————–
    بامدادی: بله، مهم‌ترین تحولات با همین «چرا»های ساده شروع شده‌اند.

    لایک

  18. در مورد تلفات در قحطی بزرگ (1919-1917) منابع غربی آماری که ارایه داده‌اند بسیار کمتر از این مقدار است. اما در منابع ایرانی و همینطور استناجاتی که از اسناد غربی شده است تلفات بین 8 تا 10 میلیون ذکر شده یعنی 40 تا 50 درصد جمعیت.
    منابع:

    1- قحطی بزرگ و نسل کشی در ایران 1919-1917
    دکتر محمدقلی مجد استاد University Press of America
    بر اساس اسناد مرکز ملی اسناد آمریکا

    2- پس پرده‌ی هولوکاست
    محمدتقی تقی‌پور ـ موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی

    3- جنگ، قحطی بزرگ و نسل کشی در ایران
    دکتر حسین آبادیان

    4- هولوکاست ایرانیان
    عبدالله شهبازی

    5- ایرانی کشی
    گردآوری گروه پژوهشی حنیف ـ انتشارات روزنامه ایران

    6- لوح چندرسانه‌ای پژوهه شیطان
    گروه پژوهشی حنیف ـ در یکی از بخشهایش چکیده‌ای از تمام منابع موجود تا سال 85 گرد‌آورده
    —————————————————————————
    بامدادی: ممنون به خاطر معرفی منابع. اگه روزی پام به کتابخونه مرکزی دانشگاه تهران برسه، حتما نگاه می‌کنم.
    ولی عجب قحطی هولناکی بوده.

    لایک

  19. البته 80 هزار کشته در عصر هخامنشی با هشت یا ده میلیون در 1919 تفاوت چندانی نمی‌کند.
    به موضوع پوریم در تاریخ ایران مفصل اشاره شده. در منابعی که در بالا آوردم هم به پوریم اشاراتی شده.
    ——————————————————-
    بامدادی‌: خیلی ممنون.

    لایک

  20. بی‌اخلاق‌ترین نیروی نظامی تاریخ بشر????

    در ضمن من خیلی بعید میدونم بمب گذاشتن توی اتوبوس دخترهای مدرسه‌ای به دلیل نادقیق بودن اسلحه‌های فلسطینی‌ها باشه.
    ——————————————————-
    بامدادی: این اصطلاح رو من به کار نبردم، آقای جیلاد آتسمون به کار برده و من ترجمه کردم. به هر حال اگر هم بی‌اخلاق‌ترین نباشه، توی اون بالاترین‌های فهرست جا داره.
    بمب گذاشتن توی اتوبوس رو هیچ‌کس تایید نمی‌کنه. کشتن غیرنظامی‌ها رو هم هیچ‌کس تایید نمی‌کنه، اما باید توجه داشته باشید که آدم‌هایی که بی‌دفاع هستن و دستشون به جایی بند نیست ممکنه نتونن پای‌بند به اخلاقیات بمونن. همان‌طور که کسی که از گرسنگی در حال مرگه رو نمی‌شه به خاطر دزدی نان محکوم کرد.
    اما از آن طرف، اسرائیل انتخاب زیاد داره، اون می‌تونه راه‌کرد دیگری رو در پیش بگیره. جنایت‌های اسرائیل قابل اجتناب هست، اگر اراده‌ای برای اجتناب از آن‌ها داشته باشه. اسرائیل از سر گرسنگی دست به «نان‌دزدی» نمی‌زنه، این‌کار رو می‌کنه چون اعتقاد داره که همه‌ی نان‌ها مال اوست.

    لایک

  21. شما با هر عقیده ای هم باشید (که بعضی از نوشته های بالا ناراحت کننده است) آزاده باشید و از تکه تکه شدن بچه های چندساله ناراحت شوید. جدای از دین و عقیده، انسانیت حکم می کنه که با کسانی که این چنین انسان های دیگه را میکشن مخالفت کنیم.
    ————————————————————————————-
    بامدادی:‌ ممنون.

    لایک

  22. من بی اخلاق تر از اسرائیل زیاد میشناسم.
    روسیه. چین. تعداد زیادی گروه چریکی تو افریقا. یه تیروی نظامی تو یه کشور تو خاور میانه که کرد و ترک و بلوچ و بهایی و … نمیشناسه. آلمان نازی. کسایی که سرخپوست‌ها رو قتل عام کردن تو امریکا. نادرشاه (توی هند). داریوش (کبیر). اسکندر. محمود افغان.

    در مورد اینکه اسرائیل انتخاب زیاد داره ولی داره از خریت حماس سو استفاده میکنه که شکی نیست. باید هم بکنه چون هدف هر حکومتی تامین منافع کشورشه. ما و بقیه (از جمله طرفداران حقوق بشر در اسرائیل) باید کاری بکنیم که به نفع اسرائیل باشه که زودتر به صلح پایدار برسن (نمیدونم چطوری). اونوقت حکومت اسرائیل به طرف منافع جدیدش حرکت میکنه. اخلاق و … در سطح حکومت تعریف نشده است.

    نیروهای نظامی اسرائیل احتمالا پایگاه های مشخصی دارن و حماس اگه دلش بخواد دستش بهشون میرسه ولی چون میترسه ازشون مردم عادی رو میکشه. این خیلی فرق داره با اینکه اننخاب دیگه‌ای نداشته باشی.
    —————————————————————————–
    بامدادی: در این مثال‌هایی که زدین بحث زیاده. ولی من در کل اصلا ارگومان شما رو متوجه نمی‌شم چیه این‌جا؟ چی رو می‌خواین ثابت کنید؟ یعنی اسرائیل اخلاق سرش می‌شه؟ این رو می‌خواید بگید ولی روتون نمی‌شه مجبورید جور دیگه بگید؟ راحت باشید، یه کلام بگین که شما هم از اعراب فلسطین متنفر هستید و دوست دارید اسرائیل تو سرشون بزنه. شجاع باشید، یک نژادپرست ترسو نباشید.

    ما باید کارهایی بکنیم که به نفع اسرائیل باشه که به صلح برسیم؟ این حرف یعنی چی؟
    اسرائیل انتخاب و راه‌کار زیاد داره، ولی چون ماهیتا دیدگاهش به اعراب فاشیستی و نژادپرستانه است خشن‌ترین و بی‌رحمانه‌ترین مسیر رو انتخاب کرده. این خیلی فرق می‌کنه با مردم فلسطین که بدون هیچ ابزاری در حال دفاع از خودشون هستن.

    لایک

  23. به نیما و باقی دوستان:
    اسراییل چطور می‌خواد به صلح برسه. وقتی با شعار از نیل تا فرات آمده و حتی موشه دایان ادعای مالکیت بر ایران را مطرح کرده بود! وقتی ارتش آن همان گروههای تروریستی پیش از تأسیس دولت یهودی و رهبرانش همان رهبران آن گروهها هستند! وقتی به پیمانهایی که خودش بسته وفادار نمی‌ماند. وقتی هدف او هنوز تخریب کامل مسجدالقصی و بازسازی هیکل سلیمان است که با نفرین عیسی مسیح دچار و تخریب شد، سلیمانی حتی اورا پیامبر هم نمی‌دانند او را پادشاه و استاد جادوگری می‌دانند! و معتقدند مسیح حقیقی با دوباره‌سازی این معبد ظهور و حکومت یهود را جهانی می‌کند! چطور به صلح برسد وقتی صلح به معنی دست کشدین از تمام آرمانهایی است که برایشان اسراییل را ایجاد کرده‌اند.
    و قبلا هم گفته‌ام که در اسراییل چیزی تحت عنوان مردم عادی وجود نداره، هرچند این دلیلی بر کشتن بچه‌ها نیست اما من معتقدم دست دربرار دست. کشتن بچه‌ها دربرابر کشتن بچه‌ها.
    در ضمن قصد ایجاد بحث تاریخی ندارم چون فکر می‌کنم توهین به نویسنده‌ی این بلاگه، در غیر اینصورت از شما می‌خواستم برای جنایات جنگی داریوش مستند تاریخی ذکر کنید.
    ——————————————————————–
    بامدادی: ممنون از این‌که بحث رو ادامه دادید.

    لایک

  24. در ضمن از آقای بامدادی از اظهار نظرهای تندم و گاه بی‌ادبانه عذر میخوام. اما گاهی از برخی اظهار نظرهای به ظاهر کودکانه بسیار ناراحت میشم.
    بعضی‌ها چطور می‌توانند از گروهی تروریستی که به زور سلاح و پول خود را کشور خوانده و از اساس غیر قانونی است جانبداری کنند.
    اسراییل اگر به دنبال صلح بود آن زمان که حماس با انتخاب آزاد دولت قانونی فلسطین شد آن را تحت فشار قرار نمی‌داد. چرا که آن زمان حماس تمامی فعالیت‌های نظامی خود را متوقف کرده بود و تنها جرم آن به رسمیت نشناختن اسراییل بود که این حق مسلم هر دولتی است که کشور دیگری را به رسمیت بشناسد یا نشناسد.
    به قول یک نفر؛ اسراییل با شعار از نیل تا فرات آمد، اما اکنون به دور خود دیوار می‌کشد تا آنچه را دارد از دست ندهد.
    —————————————————————
    بامدادی: خواهش می‌کنم. البته هدف من و شما و مطمئنا سایر دوستان گفتگوی سازنده هست. البته چه بهتر که بتونیم طوری حرفمون رو بزنیم که بهتر خوانده یا شنیده بشه.‌ 🙂 قبول دارم گاهی‌ وقت‌ها مشکله 🙂

    لایک

  25. و یادم رفت بگم که گروههای چریکی در آفریقا، شرق آسیا و آمریکای جنوبی توسط سازمانهای صهیونیستی و آمریکا حمایت می‌شوند.
    ————————————————
    بامدادی: کلی نمی‌شه گفت، باید مورد به مورد بررسی کرد. خیلی از این موارد بوده که توسط کشورهایی مثل شوروی سابق حمایت شدن یا قدرت‌های منطقه‌ای.

    لایک

  26. من سعی میکنم از کسی متنفر نباشم. ممکنه در اثر سالها زندگی کردن تو ایران ذهنم بایاس داشته باشه و از عربا خوشم نیاد (اینطور فکر نمیکنم) ولی به هرحال سعیمو میکنم که نژادپرست نباشم.

    من نگفتم اسرائیل اخلاق سرش میشه. من ۲تا چیز میگم: ۱-این جمله (که البته تو نگفتیش) غلطه که اسرائیل بی اخلاق ترین حکومت تاریخه. همچنین داشتم سعی میکردم بگم که حکومت بنا به تعریفش قرار نیست اخلاق گرا باشه. قراره منفعت طلب باشه.

    من فکر نمیکنم اسرائیل به دلایل فاشیستی آدم بکشه. احتمالا به دلایل اقتصادی این کارو میکنه مثلا برای اینکه سرزمینش رو گسترش بده یا چون نمیخواد هزینه بازگشت فلسطینی‌ها رو بده. تو هر جایی نژادپرست تندرو پیدا میشه (تو اسرائیل بیشتر از جاهای دیگه و تو ایران بیشتر از اسرائیل) ولی اگه رفتار اسرائیل نژادپرستانه بود (صرفا) الان با مصر و اردن و … هم مشکل داشت.

    به هر حال امیدوارم یه روز درست حرف زدن رو یاد بگیری. خشونت کلامی هم یه جور خشونته.
    ——————————————————————————————–
    بامدادی: اگر برداشت اشتباهی از کامنت‌های شما کردم عذر می‌خوام. قصدم توهین نبوده.
    یک نکته: کارهای نژادپرستانه یا دیدگاه فاشیستی داشتن با نیت اقتصادی داشتن منافاتی نداره. ممکنه هر دو با هم باشه.
    ارادتمند

    لایک

  27. آقا بگو غزه نگو فلسطين.
    غزه يك كشور خود مختار است كه يك حكومت سوا دارد به نام حماس.
    فراموش نكن اينو برادر!!!!
    بيخود اين قضيه را به فلسطين نچسبان.
    تا ديروز غزه بود حالا شد فلسطين؟
    ———————————————————
    بامدادی: غزه و کرانه‌ی باختری رود اردن هر دو قسمت‌های مختلف کشوری به نام فلسطین هستند. اگر تعریف سازمان ملل را قبول نکنیم، باید به تعریف بومی فلسطین نگاه کنیم که در این صورت کل سرزمین‌های اسرائیل فعلی هم بخشی از فلسطین است.

    لایک

  28. راستش من درست فرقش رو نمیفهمم فرض میکنم سیاوش درست میگه. به هر حال منظورم اون جاییه که حماس از توش موشک میزنه به اسرائیل و اسرائیل بمب میندازه توش.
    —————————————————————-
    بامدادی: غزه است و بخشی از فلسطین.

    لایک

من همه‌ی کامنت‌های وارده را می‌خوانم. اما ‌لطفا توجه داشته باشید که بنا به برخی ملاحظات شخصی از انتشار و پاسخ دادن به کامنت‌‌هایی که (۱) ادبیات تند، گستاخانه یا بی‌ادبانه داشته باشند، یا (۲) در ارتباط مستقیم با موضوع پستی که ذیل آن نوشته شده‌اند نباشند و یا (۳) به وضوح با نشانی ای‌میل جعلی نوشته شده باشند معذور هستم. در صورتی که مطلبی دارید که دوست دارید با من در میان بگذارید، از صفحه‌ی تماس استفاده کنید. با تشکر از توجه شما به بامدادی.