منتظر روز عاشورا هستم

شاید کمی زود باشد. اما چقدر دلم می‌خواهد زودتر روز عاشورا فرا برسد. فراگیرترین، ریشه‌دارترین و پررنگ‌ترین مظهر آزادی‌خواهی مردم ایران.

مطمئن هستم خیلی‌ها امسال دلشان عاشورا نمی‌خواهد. احتمالا بعضی‌ها هم هستند که از عاشورا می‌ترسند. آن همه شور، آن همه مظلومیت، آن همه آزادی‌خواهی، آن همه دشمنی با استبداد… از همه بدتر،‌ آن همه مردم!

کاش می‌توانستند این یک برگ را از توی تقویم بکنند و مچاله کنند و توی سطل آشغال بیاندازند. کاش می‌توانستند قایمش کنند،‌ اعلامش نکنند،‌ شکلش را عوض کنند، اصلا بگویند نیست، خبری نبوده، صدایش را درنیاورند. کاش می‌توانستند…

اما عاشورا خواهد آمد و مردم آزادی‌خواه ایران با صدای مهیبی که کاخ‌های دشمنان امام حسین را خواهد لرزاند «یا‌ حسین» خواهند گفت.

فقط 166 روز مانده. تا چشم به هم بزنی می‌گذرد…

راستی نکند امسال «یا حسین» گفتن هم ….


بامدادی نجواها یک‌عکاس [silent-clicks]
استفاده از مطالب و عکس‌های منتشر شده در وبلاگ‌ها و فوتوبلاگ‌های من به شرط «نقل قول دقیق»، «ذکر ماخذ» و «ارجاع لینک به اصل پست» بلا مانع است.

نویسنده: bamdadi

A little man with big dreams.

35 دیدگاه برای «منتظر روز عاشورا هستم»

  1. دوست عزیز

    چرت و پرت بهتر از این نبود بنویسی؟ آخه عاشورای اعراب چه ربطی به ایران داره. می خوای حرف بزنی از زبون خودت بزن نزار تو دهن ما. تو اگه ایرانی بودی ریشه هاتو به 1400 سال قبل اعراب نمی فروختی.

    لایک

  2. عزيز من اينها خيلي وقت است كه از عاشورا و مردم عاشورايي مي ترسند . اصلا از تجمع مردم و جوانان مي هراسند، مگر نه اين است كه عاشوراي گذشته تمام دستجات را از بيرون آوردن علم ها و كتل ها و بيرق ها( به بهانه ايجاد ترافيك) منع و خروج دستجات را منوط به كسب اجازه و همراهي ماموران كردند.بنابر اين اينان خيلي سال است كهنان امام حسين مي خورند و پيروي از يزيد مي كنند.
    اما مردم مي دانند آنان كه رفتند كاري حسيني كردند ، آنان كه هستند بايد كاري زينبي كنند و گرنه يزيدي هستند.!

    لایک

  3. شاید باورت نشه اما از همون هفته ی اول که جنبش شروع شد به فکر روز تاسوعا و عاشورا بودم که جمعیتی با نشانه های سبز در یک دسته بزرگ که از میدان تجریش راه بیفته و تا میدان راه آهن بره و با فریاد کوبنده بگه یا حسین میرحسین. اصلا مهم نیست که بهه امام حسین اعتقاد داشته باشیم یا نه..این مسلما بزرگترین ضربه از طرف جنبش میتونه باشه. ما با حرکتمون خودمون را در جای یاران امام حسین و کودتاچیان را در جایگاه یزید می گذاریم. کسی تشبیه از این گویا تر و در این سطح وسیع سراغ داره؟ کسی تا به حال تعزیهبه این بزرگی دیده؟ این کار فوق العاده است.ضمن اینکه در تاسوعا عاشورا مردم یک شور دیگه ای دارند و شجاع تر و از خودگذشته تر میشوند. از الان باید برنامه ریزی کنیم.
    مرسی از پست فوق العاده ات

    لایک

  4. مطلب مهمی بود. ولی نباید تا اون موقع دست روی دست گذاشت.از الان باید به فکرش باشیم وگرنه همه چیز ماست مالی میشه و خون این همه شهید پایمال میشه. زمانو نباید از دست داد دوستان.یا حسین…

    لایک

  5. چرا که نه؟
    وقتی رنگ جنبش میشه سبز سیدی!
    وقتی شعار اصلی جنبش میشه»الله اکبر» و «یا حسین – میر حسین»
    وقتی صفوف قهرمانان می شند: نخست وزیر دهه شکنجه و کشتار، رئیس باند هزار فامیل و مافیای اقتصادی، بنیانگذارای سپاه و اطلاعات که بهترین جوونای این مملکت رو به جرم «کافر» و «منافق» بودن، شکنجه و اعدام میکرند. حضرات موسوی، هاشمی، نبوی، حجاریان، مخملباف، گنجی، سازگارا …
    چرا که نه؟
    وقتی تاکتیکای مبارزاتی از دم عبارتند از مراسم فاتحه و مسجد رفتن و ختم گرفتن و دعاخوندن و جدیدا هم که حضور پرشور در مراسم نماز جمعه به امامت ایت الله ***
    چرا که نه وقتی «مبارزات» بدون شهید هوا کردن و گریه زاری و هزار ادو اطوار مذهبی و ریاکارانه پیش نمیره.
    عزیزان باور کنید اینها همه فاکتورایی هست که یه انقلاب اسلامی ناب محمدی دیگه رو نوید میده. فقط جای یه اصالت تاریخی این انقلاب اسلامی خالی بود که اونم پیدا شد… مظهر آزادیخواهی و استبداد ستیزی ما ایرانیها(بخوانید زنجیر زنی، گل مالیدن به کله، پابرهنه راه افتادن تو خیابون و قمه زنی).

    لایک

  6. اصولا نابترین نوشته های ادم وقتی سرازیر میشه که دل ادم ناب بشه
    مثل همین چیزائی که نوشتی
    کاش برداشت سیاسی نمی شد ازشون

    دلو میبره کرب و بلاا

    لایک

  7. پسر بچه احساساتي برو کمي بيشتر در مورد قيام امام حسين عليه السلام بخون!
    مهم تر از آزادي خواهي، هدف قيام امام حسين (عليه السلام) اصلاح دين جدش بود! (بگفته خود حضرت سيدالشهدا)
    مي دوني کدوم اصلاح؟ شکافي که بعد از رحلت پيامبر عظيم الشان، در دين اسلام ايجاد شد و آن عدم تبعيت از ولابت بود!
    راستي تا ديروز که دوستانتان امام حسين (عليه السلام) را خشونت طلب جلوه مي دادند؟! مي گفتند (نعوذ بالله) حقش بود!! مي گفتيد عاشورا نتيجه اقدامات اشتباه پيامبر در جنگ بدر بود!! حالا چي شده که طرفدار امام حسين (عليه السلام) شده ايد؟ فقط چون اسم اون آقا مهندسه هم «حسين» است؟ … آخه اين که دليل نشد، اسم کوچيک صدام هم همين بود!
    توصيه برادرانه: نان به نرخ دين نخوريد!

    لایک

    1. این ولایت !! شما اینقدر ضعیفه که حتی از یک آدم افلیج(حجاریان) هم می ترسه.همون که بویسله همکاران و همفکرانت ترور شد و عدالت ولایت !! مدار شما ترور کننده را آزاد کرد.
      ظاهرا» نشر اندیشه مخالف اینقدر می تونه خطر ناک باشه که به یک آدم فلج هم رحم نمی کنید و شکنجه اش میدین؟؟؟!!!!!
      شما که ایدئولوژیتان اینقدر ضعیفه که با کوچکترین اندیشه مخالفی دچار چالش جدی میشه که ناچارتان میکنه تمام سایتها رو فیلتر کنید و سیگنالهای ماهواره رو با هزینه میلیاردی کور کنید و در همه جا دستگاه شنود وصل کنین ، فکر نمی کنین که با حقیقت فاصله زیادی دارید؟
      دستگیری متفکر ناراضی نشان از عجزتان در مقابل منطق و تفکر اوست…و اگر مثل حجاریان ناتوان جسمی نیز باشد که شکنجه اش می کنید، نشاندهنده دژخیم بودنتان است که اگر بدانی با اصول پیامبر و علی در تضاد آشکار است.
      راستی بابت نوشتن کامنتهای اینچنینی چقدر گیرت میاد؟
      چند سفر مفتی به مکه و کربلا و سوریه تا حالا رفتی؟

      لایک

      1. حجاریان خودش رضایت داده . تازه همین که تونست به اون بهانه ( جانبازی) برای پسرش معافیت سربازی بگیره بسه اش بود

        لایک

    2. تو فکر کنم از همون باتوم به دستهایی. شاید هم از هونایی که ریختن تو کوی دانشگاه. تو اصلا نمی خواد در این وبلاگ نظر بدی. در حد تو نیست. برو پیش عمو شریعتمداری جونت هرچی اون و اون جنتی فسیل دوره نئاندرتال می گن قرقره کن. نمی خواد قاطی ماها نظر بدی. برو بخواب داداش. برو تمرین دروغ گفتن کن.

      لایک

  8. راستي بعد از نوشتن نظرم، ديگر نظرات را هم يه دور خوندم و کلي تاسف خوردم هم براي تو و هم براي خودم!
    راستي در مورد افرادي که خسرالدنيا و الآخره هستند چيزي شنيده اي؟؟

    لایک

  9. ندا 2 Neda
    ..
    ندا را بی ندا کردی بسیجی
    جهانی ، بر عزا کردی بسیجی
    نگاه ِ آهوی معصوم ، ندا ، شد
    نماد مردم ِ ایران ، بسیجی

    نگاه ِ تو سخن می گفت با ما
    کجائید ای جوانان ، نسل ِ فردا
    نگاهش جستجو ، ندای ِ ایران
    که همکاری کنید ، پیکار ما را

    صدا ، از بَهر ِ آزادی بلند شد
    ندا ها را ، ز ِ خون ها ، جامه ، تر شد
    ندایت را بلند ، آزاد سَر د ِه
    ندا های جهان ، همراه تر شد

    که دزدان جملگی با هم نشستند
    به غارت ، مال ما ، پیمان به بستند
    ستان مام ِ وطن از بردیا ها
    نشان ، نیکان که آزاده پرستند

    لایک

  10. بامداد عزیزم سلام
    عاشورا فقط یه مراسم زیبای مذهبیه هر چند که میشه به عنوان اعتراض نیز از آن بهره برد.
    اما آیا قبول داری که هیچ جنبشی حتی میلیونی هم بدون یک رهبر امکان پذیر نیست؟
    میرحسین اگر صریح از مردم بخواهد چرا عاشورا؟ همین فردا جنبش داریم!

    لایک

  11. Man vali montazere ashoora nistam, age jamei ham tashkil beshe har kasi mitoone be nafe khodesh tafsiresh kone! vase hamin entezare bikhodeie…
    Az poste bazi khosham oomad, englisi ha behesh migan bazie moosh davani, ein bazi benazare man zendegie vali kheili ha manzooreto nagereftan va donbale moarefie bazi boodan!

    لایک

  12. متاسفم برای جامعه روشن فکری ( این روزا کوته فکری) که انقدر زود رنگ عوض می کنه .
    همین پارسال این چیزا خرافی بودن. امسال بهشون چنگ انداختین؟
    اینه که کاری از پیش نمی برین چون به نمادی که انتخاب کردین اصلا اعتقاد ندارین .
    بهرصورت خرافات هیچ کمکی به حقیقت و ازادی نمی کنه .
    راستی اگه خواستی جایی علم بکشی ادرس بده بیایم ببینیم خیلی جالب می شه.

    لایک

  13. یه طرح جالب تر چطور 22 بهمنم الله اکبر بگی؟ برو روی میلاد بگو که صدات خوب و واضح باشه . می بینی تفاوت این دوتا الله و اکبر رو ؟ تفاوت این دوتا سبز و یا حسن به همین اندازه اس

    لایک

  14. همین عاشورا ها ما را سر کار تا امروز گذاشت یادمان رفته ؟ جنیش امروز ایران باید بدون عاشورا و یا زاد روز شاه و شاهزاده ای باشد باور های دینی و.. همه ورجاوند ولی برای خودش .در ضمن یادمان نرود که اقای موسوی در رمان قتلهای بهترین فرزندان این مرزو بوم نخست وزیر بود اقای کروبی و خاتمی هم کچویی جلاد اوین را شهید تاریخ خواندند ما ایرانی ها مثل اینکه الزایمر گرفتیم کروبی و موسوی فعلن بدنبال احازه از وزارت کشور برای راهپیمایی هستند من رای ندادم وبرای پس گرفتن رایم نیامدم من برای پس گرفتم میهنم امده ام
    شاد باشی و تندرست

    لایک

  15. نیستی بامداد عزیز

    با سلام

    در این تقویم برای یک سال آینده برنامه های مختلفی در ادامه حرکتهای جنبش سبز تعیین شده است که می توانید به سادگی در گوشه بلاگ خودتون بگذارید.هدف دقیقا اجرا شدن این برنامه ها نیست بلکه بیشتر رساندن این پیام هست که این موج خاموشی ندارد با این طرز برخوردهای حکومتی

    کمک شما در موفق بودن این طرح بسیار مهم است. کمک کنید و این تقویم رو برای وبلاگ نویسهای مطرح دیگر هم بفرستید که گوشه بلاگشون بگذارند

    http://chebaayadkard.blogspot.com/2009/07/blog-post_21.html

    پیشاپیش ممنونیم


    چه باید کرد؟

    یک گروه کوچک دانشجویی
    برای جنبش سبز ایران
    http://chebaayadkard.blogspot.com

    لایک

  16. اما همین عشورا! آه چه محکی هست و خواهد بود عشورا! خوش بود گر محک تجربه اید به میان، تا سیه روی شود هر که در او غش باشد!عاشورا بازی ای سیاسی یا نمایشی خرافی نیست که به قول این دوستمان روشنفکرنمایان وطنی یک روز تکفیرش کنند و امروز برای پیشبرد اهداف سیاسیشان برای امدنش لحظه شماری کنند. دوست عزیز! پیام عاشورا چه بخواهی و چه نخواهی ولایت پذیری است و این را در این مملکت مردم خوب می دانند و آنها هم که خودشان را به ندانستن زده اند یا باید از عوام فریبی از طریق مولفه های مذهبی دست بردارند، و یا لاجرم خودشان را به محک بی اشتباه و بی مسامحه ی تعلق فطری مردم به روح ولایی عاشورا بسپارند.عاشورا نمدی نیست که دوستان از ان کلاهی برای خود ببافند!

    لایک

  17. آخه آخه … از ناله های بچه سوسولهای پولدار دلمان کباب شد . عاشورا معلوم میشه بچه شیر شیعه کیه و شیره ای های طرفدار موسوی … هم کیه البته گفتن نداره خودشون خوب می دونند که چه غلطی کردند و منتظر عواقبش هم هستند.

    لایک

  18. عاشورا هم آمد و رفت.
    هنوط هم فکر می کنی بعضی ها قصد داشتند حذفش کنند ؟
    یا اینکه بعضی ها به واسطه حضور مردم حذف شدند ؟

    لایک

من همه‌ی کامنت‌های وارده را می‌خوانم. اما ‌لطفا توجه داشته باشید که بنا به برخی ملاحظات شخصی از انتشار و پاسخ دادن به کامنت‌‌هایی که (۱) ادبیات تند، گستاخانه یا بی‌ادبانه داشته باشند، یا (۲) در ارتباط مستقیم با موضوع پستی که ذیل آن نوشته شده‌اند نباشند و یا (۳) به وضوح با نشانی ای‌میل جعلی نوشته شده باشند معذور هستم. در صورتی که مطلبی دارید که دوست دارید با من در میان بگذارید، از صفحه‌ی تماس استفاده کنید. با تشکر از توجه شما به بامدادی.