نفرین بر شما و نفرین بر همه‌ی فاشیست‌های جهان

این خبر را بخوانید. مطلب مربوط به گروه‌های حقوق بشر یا چپ‌گرا نیست. سخن‌گوی حماس هم آن‌را نگفته، از بی‌بی‌سی جان است و می‌شود به پایش قسم خورد:

اسرائیل مانع دسترسی فلسطینیان به آب آشامیدنی می‌شود

عفو بین الملل اسرائیل را متهم کرده که فلسطینیان را از دسترسی به حداقل میزان از آب آشامیدنی محروم می کند. این سازمان حقوق بشری می گوید محدودیت های وضع شده از سوی اسرائیل بر سر منابع آبی، تبعیضی علیه فلسطینیان ساکن در کرانه غربی اشغالی است.
به گفته عفو بین الملل، محاصره غزه توسط اسرائیل باعث بروز بحران در سیستم آب و فاضلاب این منطقه شده است. اسرائیل مانع از آن می شود که مواد ساختمانی لازم برای تعمیر سیستم آب و فاضلاب غزه وارد این منطقه شود. این کشور می گوید حماس می تواند از این مواد برای انجام حملات به اسرائیل استفاده کند.
اسرائیل در واکنش به این گزارش، اتهامات طرح شده از سوی عفو بین الملل را رد کرده است. مارک رگف، سخنگوی دولت اسرائیل، این اتهامات را مضحک خواند و گفت فلسطینی ها منابع آبی خود را بد اداره کرده اند.

نفرین بر شما ای صهیونیست‌های جنایت‌کار. نفرین بر مردان و زنان شما، نفرین بر مادران و پدران شما. نفرین بر فرزندان شما، نفرین بر سیاست‌مداران شما، نفرین بر نظامیان شما، نفرین بر توجیه‌کنندگان شما، نفرین بر جیره‌خواران شما، نفرین بر مزدوران شما، نفرین بر تروریست‌های شما، نفرین بر حامیان شما، نفرین بر دوستان شما، نفرین بر بی‌تفاوتان نسبت به شما.

اصلا نفرین بر همه‌ی فاشیست‌ها، نفرین بر همه‌ی نژادپرست‌ها، نفرین بر همه‌ی جنایت‌کارها، نفرین بر همه‌ی خوک‌های گردن‌کلفت آدم‌خوار، نفرین بر همه‌ی هم‌فکران و هم‌مسلکان شما در سراسر جهان، در سراسر تاریخ.


بامدادی نجواها یک‌عکاس [silent-clicks]
استفاده از مطالب و عکس‌های منتشر شده در وبلاگ‌ها و فوتوبلاگ‌های من به شرط «نقل قول دقیق»، «ذکر ماخذ» و «ارجاع لینک به اصل پست» بلا مانع است.

نویسنده: bamdadi

A little man with big dreams.

26 دیدگاه برای «نفرین بر شما و نفرین بر همه‌ی فاشیست‌های جهان»

  1. صادقانه‌اش این هست که مثل شما در این حس انزجار از هر جنایت و جنایتکاری شریکم… اما واقعیت این هست که نفرت چاره کارمان نیست، که اگر چاره ساز بود بعد از چند هزار سال زندگی بشر بر روی زمین حالا نباید در این منجلاب می‌بودیم.

    لایک

  2. خلاصه‌ی خبر اینطوریه:

    عفو بین الملل می‌گه اسرائیل عامل خرابی سیستم آب فلسطینه
    اسرائیل می‌گه مشکل از خود فلسطینی هاست
    در این مورد من نظری نمی‌تونم بدم چون شناختی نسبت به اسرائیل ندارم و زیاد برام روشن نیست دروغ گفتن چقدر براشون راحته ولی می‌دونم حماس اگه مثل حکومت خودمون باشه بدش نمیاد کمبودها رو به گردن دشمن خارجی بندازه.

    عفو بین الملل می‌گه اسرائیل به فلسطین کمتر از حقش آب میده.
    اسرائیل می‌گه طبق پیمان اسلو مقدار مشخصی آب باید بده که می‌ده.
    این یکی فکر کنم (برای سازمان‌های حقوق بشر) قابل بررسی باشه. من خیلی راحت تر می‌تونم این خبر رو باور کنم اگه عفو بین الملل بگه اسرائیل این مقدار آب کم داده یا مثلا بگه فلان مقدار لوله و سیمان می‌خواستیم بفرستیم ولی اسرائیلی‌ها گفتن با سیمان می‌شه آدم کشت.

    لایک

  3. الان که دوباره خبر رو خوندم فکر کنم اتفاقا بد هم نیست گزارششون.

    اینکه اسرائیل اجازه چاه زدن نمی‌ده فکر نمی‌کنم توجیه پذیر باشه.

    اینکه فلسطینی‌ها روزانه ۲۰لیتر آب می‌گیرن هم بده ولی ممکنه به دلیل زیاد شدن جمعیت یا مشکلات سیستم آبرسانی خوشون باشه.

    یه چیزی که من نمی‌فهمم اینه که اگه اینا دولت دارن چرا اسرائیل باید اجازه چاه زدن بده؟ اگه ندارن چرا مسئولیت آب رسانیشون با اسرائیل نیست؟

    لایک

  4. آنها هم مثل ما مسلمانان و اعراب و ایرانیان انسانهای معتقدی هستند و من فکر میکنن در دین آسمانی آنها هم دستوراتی مبنی بر چگونگی برخورد با غیر ایمان داران قید شده است!!
    حالا چرا فقط ما اجازه داریم با غیر مسلمانان برخورد خشن کنیم ولی آنها نه… الله و اعلم؟

    لایک

    1. سه نکته:
      یک مورد بگویید که در اسلام بشود با غیر مسلمانی که با حکومت اسلامی قرارداد دارد چنین رفتاری کرد. یعنی آزار جمعی مرد و زن و کودک

      به نظرم اگر اسرائیل بگوید بنا بر تلمود ما فلسطینی‌ها را مانند بقیه غیر بنی‌اسرائیل آدم نمی‌دانیم مشکل کمتر است.

      اگر هم بگوییم فرض شما در مورد اینکه رفتار اسرائیل روی دیگر برخورد با غیرمسلمانان در اسلام است درست است واضح است که رسانه‌ها و حکومت‌های غربی در برخورد با این قضیه استاندارد دوگانه دارند

      لایک

  5. این رو توی فیس بوک نوشتم، وقتی این پست رو به اشتراک گذاشتم:
    این وبلاگ به همین سادگی از لیست وبلاگ های مورد علاقه من حذف می شود. آنجا که شروع به نفرین می کند و وسط بمباران نفرتش، نفرینش را نثار مادران و پدران و بعد فرزندان صهیونیست ها می کند

    لایک

  6. سبزها:
    نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران

    میرحسین موسوی:
    به نفع همه ماست كه شعارهایی متناسب با ظرفیت كشور طرح كنیم و از طرح شعارهای تند و غیرمنطبق با وضعیت كشور بپرهیزیم

    یعنی از نظر موسوی این شعارها زیاد هم اشکال نداره ولی خب ممکنه فعلا به سودمون نباشه

    لایک

  7. نفرین؟پس نفرین بر ما که سیب زمینی هستیم،نفرین بر ما که دردهای دیگر را ندیدیم؛نفرین بر ما که سهیلا بخاطر ما مرد؛نفرین بر ما بخاطر مردن همه چیز.
    نفرین کردن راحته،دلو آروم میکنه؛یزید رو نفرین کن تا هم دلت خنک بشه و هم از سرت ولایت حسین باز بشه……ما مردمی نفرین شده ایم.همه انسانها!با نفرین بدنیا میاییم و با نفرین میمیریم.جای اینکه منو نفرین کنی ببین که یک وقت نیام اینجا رو بخونم که آداب معاشرت میگه که نباید منو جلو خودم ضایع کنی و بدی هام رو بگی.

    لایک

  8. چقدر بايد بعضي ها بي تفاوت باشند؟
    چقدر بايد خوك باشند كه وضع غزه ي در محاصره رو با وضع ايران مقايسه كنن؟
    آقاي بامدادي!
    اين سبزها كجا دارن ميرن؟؟؟؟هم غزه هم لبنان….جانم فداي حق!

    علي:الا ولا يحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر!

    لایک

    1. جناب ميم نقطه ! فكر مي كنم اهل بصر و صبر نفرين نمي كنن و ساير انسانها رو با هر انديشه و باوري با لفظ خوك تحقير نمي كنن…
      ايران هم در محاصره به نظر مي رسه…

      لایک

      1. اهل صبر به ياوه هاي شما گوش نمي دن!
        جناب ن.1
        بستن آب و نرسوندن دارو و جنايت جنگي!اينها رو آدم انجام ميده؟؟؟انسانه كسي كه اين كار رو بكنه؟؟؟
        ايران در محاصره ي فكر خراب شماست وگرنه دشمنهاي خارجي هيچ كاري نتونستن بكنن!هر ضربه اي خورديم از دوست و از خنجر از پشت زدنش بود!

        لایک

        1. جناب ميم نقطه! فكر مي كنم پيش نياز بحث، داشتن بنيانهاي فكري مشترك باشه. از اين رو، از ادامه ي بحث با جنابعالي معذورم.

          لایک

          1. بنياد فكري من به كنار … شما حتي بنيادهاي فكري انسانهاي معاصر رو هم قبول نداريد!
            از ديدي كه شما داريد هيتلر وباراك با بقيه هيچ فرقي ندارند چون صاحب يه انديشه اي هستند!
            منتهي براي ما انديشه ي صرف مهم نيست براي ما حق مهمه كه طرف كدام انديشه باشه

            لایک

    2. تنها خط قرمزی که در این وب‌لاگ وجود دارد استفاده از اصطلاحات و کلمات توهین‌آمیز می‌باشد. البته خوک توهین آمیز نیست بخصوص اگه موافق با نظر من استفاده بشه.

      لایک

  9. من با نفرین و لعنت به کلی مخالف نیستم ولی به نظرم کمی زیاده‌روی شده بود.
    البته آدم گاهی در عصبانیت و درماندگی حرفهایی می‌زند که کاملا درست نیست ولی عمق احساس او را به دیگران نشان می‌دهد.

    لایک

  10. بر عکس من فکر می کنم، این حداقل کاری است که ما می توان کرد. نفرین. بعد بگوییم این هم زیاده روی است؟! این ترس از محکوم شدن، برخی از ما را به شدت محافظه کار کرده است!

    لایک

  11. البته توجه داشته باشیم که این تازه چیزی است که نهاد هایی که بالاخره سر و سری با این کشور دارند (با توجه از حمایت رسمی امریکا و … از اسرائیل) اعلام کرده اند. عاقلانه اش این است که احتمال بدهیم که علاوه بر اینها، خیلی خبرهای دیگر هم باشد! در مجموع، متاسف شدم.

    لایک

  12. براي انسانهاي بزرگ بن بستي نيست. يا راه را خواهند يافت يا راه را خواهند ساخت….
    ……………………………………………………
    حضرت امام صادقعلیه السلام:
    شيعيان ما رابه هنگام اوقات نماز بيازماييد که مراقبت آنها از نماز ها چگونه است…
    ……………………………………………………..
    اللهم عجل في فرج مولانا صاحب العصر و الزمان….
    التماس دعا یا علی مدد …

    لایک

  13. توی گوگل دنبالِ لینک‌هایی از «چپ» می‌گشتم که به‌وبلاگِ شما رسیدم. وجودِ وبلاگ‌هایی امثالِ مالِ شما مایه‌ی امیدواری‌یه و خیلی‌خوبه که بعد از تقریباً یک‌دهه خودباخته‌گی دربرابر نئولیبرالیسم، بازهم گفتمانِ چپ در ایران درحالِ احیاشدنه. امّا راجع به این‌پست نکاتی به‌نظرم می‌رسه که امیدوارم مطالعه کنید:
    در اصل قضیه که شماتتِ چنین‌وضعیتی باشه با شما مخالف نیستم آقای بامدادی، ولی فکر نمی‌کنم نفرین‌نامه‌ی پایانی چندان‌منطقی باشه. من از خودم می‌پرسم مثلاً بچه‌های خردسالِ اسرائیلی چه‌گناهی مرتکب شده‌ن که مستوجب نفرین باشن، یا بقیه‌ی اقشار جامعه‌ی اسرائیل که مطمئناً می‌دونید تأثیر چندانی در شکل‌گیریِ سیاست‌های کلانِ دولت‌شون ندارن.
    دست‌آخر، قطعاً توجه دارین که عفو بین‌الملل اسرائیل رو «متّهم» کرده و عقل حکم می‌کنه تا زمانی‌که اتّهامی ثابت نشده حکمی صادر نکنیم. مسلّماً نه من و نه شما اون‌جا نبودیم و نیستیم، و شناختی هم از واقعیّتی‌که در اون‌جا رخ داده نداریم؛ همون‌طور که به بازرسانِ عفو بین‌الملل هم اجازه‌ی بازدید از بسیاری‌از مناطق فلسطین داده نشده.
    ممکنه هردوی ما اشتباه کنیم. به‌هرتقدیر امیدوارم اقلاً خودم مشمولِ نفرین‌های شما نشم 🙂

    لایک

    1. قسمت اول حرف شما را نمی‌توانم پاسخ بدهم چون درست گفته‌اید. من اهل نفرین کردم نیستم و اعتقادی هم به آن ندارم و شاید این نوشته اولین یا آخرین نوشته‌ای از من باشد که در آن از کلمه‌ی نفرین استفاده کرده‌ام! نفرین کردن نشانه‌ی ضعف است و راستش را بخواهید در مواجهه با موجودات سرطانی‌ای که در گوشه و کنار این حباب خاک کم نیستند و به شکل‌های متخلف در لباس‌های مختلف ظاهر می‌شوند و نسخه‌های فاشیستی برای من یا شمای نوعی می‌پیچند و البته که منحصر به کشور اسرائیل نیستند احساس ضعف می‌کنم.

      در مورد قسمت دوم نوشته‌ی شما. نه من خدای نکرده شما را متهم به چیزی نمی‌کنم. اما فکر می‌کنم برای کسی که علاقه‌مند به موضوع باشد و به اندازه‌ی معمولی (و نه زیاد) کنجکاوی کرده باشد واقعیت‌های تکان‌دهنده و بسیار وحشتناک از وضعیتی که اسرائیل و کشورهای عربی منطقه برای فلسطینی‌ها به وجود آورده‌اند و به صورت خاص فاجعه‌ی تکان‌دهنده‌ی اخیر در غزه اطلاعات وجود داشته باشد. اگر جوینده‌ی علاقمند بخواند منتظر محکومیت قانونی در نهادهای بین‌المللی باشد احتمالا هرگز چنین روزی نخواهد رسید چرا که کشورهای حامی اسرائیل هرگز اجازه نمی‌دهند چنین محکومیت‌هایی به صورت جدی مطرح شود. بنابراین با این استدلال شما که چون محکومیتی علیه اسرائیل صادر نشده‌ (که البته خیلی شده ولی نه در حدی مثل شورای امنیت) پس نباید قضاوت کنیم موافق نیستم.

      لایک

من همه‌ی کامنت‌های وارده را می‌خوانم. اما ‌لطفا توجه داشته باشید که بنا به برخی ملاحظات شخصی از انتشار و پاسخ دادن به کامنت‌‌هایی که (۱) ادبیات تند، گستاخانه یا بی‌ادبانه داشته باشند، یا (۲) در ارتباط مستقیم با موضوع پستی که ذیل آن نوشته شده‌اند نباشند و یا (۳) به وضوح با نشانی ای‌میل جعلی نوشته شده باشند معذور هستم. در صورتی که مطلبی دارید که دوست دارید با من در میان بگذارید، از صفحه‌ی تماس استفاده کنید. با تشکر از توجه شما به بامدادی.