روش نوشتن متن برنامه‌ها در وردپرس

این را نوشتم محض امتحان امکان جدید وردپرس. قبلا هم می‌شد متن یا کدهای (Code) برنامه‌نویسی را داخل پست وبلاگ‌های وردپرس دات‌کام منتشر کرد اما به این خوشگلی و کاملی نبود. الان این‌قدر قوی شده که حتی می‌توانید خط‌های مورد نظرتان را با رنگ دیگری نشان دهید (highlight).

حتما توجه دارید که نوشته‌ی زیر به صورت تصویر نیست. یعنی کماکان خاصیت متنی را دارد و می‌شود به راحتی کپی و پیست‌اش کرد. اصل ماجرا هم همین است! روش‌اش را این‌جا توضیح داده.

// this is the comment!
class TestWordpress {
// I highlighted this line. honestly isn't it cool?
   public static void main(String args[]) {
      System.out.println("wow.. it works!");
      }
   }
}

پی‌نوشت: یکی از دوستان یادآوری کردند که احتمالا متن بالا در گوگل‌ریدر درست نمایش داده نمی‌شود.


بامدادی نجواها یک‌عکاس [silent-clicks]
استفاده از مطالب و عکس‌های منتشر شده در وبلاگ‌ها و فوتوبلاگ‌های من به شرط «نقل قول دقیق»، «ذکر ماخذ» و «ارجاع لینک به اصل پست» بلا مانع است.

نویسنده: bamdadi

A little man with big dreams.

12 دیدگاه برای «روش نوشتن متن برنامه‌ها در وردپرس»

    1. جدی؟ ممنون که گفتید. بعضی از امکانات این‌طوری که کدهای معمولی html نیستن (مثلا اپلت یا اسکریپت‌های خاص هستن) توی گودر درست یا کامل نمیاد. متاسفانه.

      لایک

  1. اون کادری که توش کد نوشته شده خیلی دیر فرمت گرفت. حدود ۳۰ ثانیه فقط یک کادر معمولی بدون هیچ فرمتی بود (highlight و شماره گذاری‌ها و اندازه متن هم درشت بود.)

    لایک

    1. دیر فرمت گرفتن متن برنامه بستگی به سرعت اینترنت شما داره، کلا هم این کار که خود وردپرس دات کام انجامش داده و هم افزونه syntax highlighter یه کم طول میکشه که نوشته رو فرمت دار کنه و چون از جاوا اسکریپت استفاده میکنه در فید نمایش داده نمیشه.
      موفق باشید.

      لایک

    1. خوب البته اون مال وردپرس با هاست شخصی هست. توی وردپرس دات کام نمی‌شه از اون روش استفاده کرد.
      🙂
      مرسی

      لایک

من همه‌ی کامنت‌های وارده را می‌خوانم. اما ‌لطفا توجه داشته باشید که بنا به برخی ملاحظات شخصی از انتشار و پاسخ دادن به کامنت‌‌هایی که (۱) ادبیات تند، گستاخانه یا بی‌ادبانه داشته باشند، یا (۲) در ارتباط مستقیم با موضوع پستی که ذیل آن نوشته شده‌اند نباشند و یا (۳) به وضوح با نشانی ای‌میل جعلی نوشته شده باشند معذور هستم. در صورتی که مطلبی دارید که دوست دارید با من در میان بگذارید، از صفحه‌ی تماس استفاده کنید. با تشکر از توجه شما به بامدادی.