جناب حضرت آیت‌الله! به موجی‌ها احترام بگذارید

من اعتقاد، عادت یا علاقه‌ای به واکنش نشان دادن به اظهارات دولت‌مردان ایرانی ندارم، اما در این مورد خاص نمی‌توانم سکوت کنم. این صحبت‌ها از تریبون رسمی نماز جمعه توسط امام جمعهٔ (موقت) تهران گفته شده است:

آیت‌الله جنتی: در لیبی واقعا یک دیوانه حاکم است، بنده همیشه فکر می‌کردم که مردم این کشور چطور یک موجی و دیوانه را می‌توانند تحمل کنند، البته خدا را شکر کاسه صبر آنها امروز لبریز شده و قیام کرده‌اند. ملت لیبی مردانه در مقابل دیکتاتوری ایستادگی کرده و از انقلاب اسلامی هم الگوگیری می‌کنند اما فاجعه دلخراش‌تر در بحرین اتفاق افتاده است.

جناب خطیب جمعهٔ تهران! ظاهرا فراموش کرده‌‌اید که در همین ایران هزاران نفر معلول جنگی و جانباز داریم که در دوران جنگ تحمیلی و توسط بمب‌های امضا شده توسط «صدام حسین» گرفتار موج انفجار شدند و به اصطلاح «موجی» شدند. به لطف جان‌فشانی همین «موجی‌هاست» که من و شما امروز امن و آسان در این کشور زندگی می‌کنیم.

جناب خطیب عالی‌جاه، چطور به خودتان اجازه دادید قربانیان مظلوم «دفاع مقدس» را با دیکتاتور لیبی مقایسه کنید؟ گوی و میدان دست شماست و آزادانه هر چه می‌خواهید می‌گویید و آن‌چه می‌خواهید می‌کنید؛ چرا به این مظلومان شریف از تریبون مقدس‌تان بی‌احترامی می‌کنید آخر؟!

.


با توجه به فیلتر بودن بامدادی در ایران، لطفا مطالب آن‌را از طریق اشتراک در خوراک آن پی‌گیری کنید. استفاده از مطالب و عکس‌های منتشر شده در وبلاگ‌ها و فوتوبلاگ‌های من به شرط «نقل قول دقیق»، «ذکر ماخذ» و «ارجاع لینک به اصل پست» بلا مانع است.

نویسنده: bamdadi

A little man with big dreams.

15 دیدگاه برای «جناب حضرت آیت‌الله! به موجی‌ها احترام بگذارید»

  1. بامدادی عزیز، ایشون دیگه انشاالله که سال آخر حضور نکبت بارش تو این دنیاست، کسی به دل نمیگیره ازش چیزی

    لایک

      1. متاسفم جناب بامدادی ولی این شیخ ریزه اندام تاریخی ترین نقش را در قتل و کشتار و به انحراف بردن جمهوری اسلامی و انقلاب 57 بازی کرده و در سن 85 سالگی، اگر جنبش مردم و یا اجل امانش بدهد، در سال آینده هم به همین نقش ادامه خواهد داد.
        مرد 85 ساله ای که درعین چسبیدن به دبیری شورای نگهبان و تهدید به رد صلاحیت ها برای انتخابات بعدی، همچنان چشم به صندلی ریاست مجلس خبرگان رهبری هم دارد و می گوید، دیگران هم از هاشمی باید درس بگیرند و از ریاست دست بکشند! در باره بحرین و یمن و لیبی چنان سخن می گوید که گوئی در برابر مردم یک دنیای دیگر به سخن و خطبه ایستاده است و نه مردمی که زخم سرکوب خونین بزرگترین تظاهرات، راهپیمائی و اعتراض ها، علیه کودتائی انتخاباتی که جنتی نقش تعیین کننده در آن داشت را بر پیکر خود دارند.
        به آخرین خطبه خدعه آمیز او توجه کنید که می داند مهدوی کنی بیمار و رفتنی است و بعد از رفتن «محلل» در پی توطئه ای برای اشغال صندلی خبرگان است. آزادی مطبوعات را سرکوب کردند تا خود یکسویه و از بالای سر مردم هرچه می خواهند بگویند و بکنند. رابطه چوپان و گوسفند را، می خواهند در جامعه حاکم کنند. جرم از این بالاتر؟

        لایک

  2. چگونه خامنه ای و احمدی نژاد با دادن پیام نوروزی به ... پیامبر و امامان خود ...؟ نوروز این زیبا ترین جشن دنیا یادگار نیاکان ماست و مردم ای می‌گوید:

    چگونه خامنه ای و احمدی نژاد با دادن پیام نوروزی به ریش پیامبر و امامان خود … ؟

    نوروز این زیبا ترین جشن دنیا یادگار نیاکان ماست و مردم این روز را بمناسبت بر تخت نشستن جمشید شاه پس از آبادانی ایران ورفاه ایرانیان جشن میگرفته اند.
    فردوسی بزرگ: جمشید شاه……
    به فر کیانی یکی تخت ساخت
    چه مایه بدو گوهر اندر نشاخت
    که چون خواستی دیو برداشتی
    ز هامون به گردون برافراشتی
    چو خورشید تابان میان هوا
    نشسته برو شاه فرمانروا
    جهان انجمن شد بر آن تخت او
    شگفتی فرومانده از بخت او
    به جمشید بر گوهر افشاندند
    مران روز را روز نو خواندند
    سر سال نو هرمز فرودین
    برآسوده از رنج روی زمین
    بزرگان به شادی بیاراستند
    می و جام و رامشگران خواستند
    چنین جشن فرخ ازان روزگار
    به ما ماند ازان خسروان یادگار

    ما ایرانیان به کسی اجازه نمی دهیم که ازاعتقادات و رسوم ایرانیان اصیل سوء استفاده نماید و باید برای همیشه این خطوط و مرز ها مشخص باشد.
    اگر کسی مسلمان یا کمونیست است و اعتقادی به ایران و ایرانی ندارد٬ حق ندارد نوروز و چهارشنبه سوری و سیزده بدر را جشن بگیرد
    اگر خامنه ای و احمدی نژاد بخواهند ریاکارانه بمناسبت نوروز پیام بدهند مثل این است که یک کمونیست روز عید قربان را جشن بگیرد٬ یا یک مسلمان روز تولد مارکس را جشن بگیرد.
    گذشت زمان وقرنها هیچ دلیلی بر فراموش کردن اصل فلسفه نوروز نمیشود. کما اینکه از اسلام ۱۴۰۰ سال و از کمونیسم حدود صد سال گذشته است.
    واگر خامنه ای یا احمدی نژاد و یا کمونیستها بخواهند ریاکارانه پیام نوروزی بدهند باید بدانند و در لحظه تحویل سال بیاد آورند که در همان لحظه دارند به رو وروح پیامبر و امامان خود و مارکس و لنین ….
    نوشته های مرتضی مطهری در مخالفت با نوروزو چهارشنبه سوری و سیزده بدر و فردوسی کواه این مدعاست.
    ویکی‌پدیا- مرتضی مطهری معتقد بود که بزرگداشت آیین چهارشنبه سوری از آن «احمق‌ها» و آیین نوروز «ضد اسلام» است و در مطبوعات و سخنرانی‌ها به این مطلب اشاره کرده‌است.[۷]
    http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%85%D8%B1%D8%AA%D8%B6%DB%8C_%D9%85%D8%B7%D9%87%D8%B1%DB%8C#.D8.B1.D8.B3.D9.88.D9.85_.D9.85.D9.84.DB.8C_.D8.A7.DB.8C.D8.B1.D8.A7.D9.86.DB.8C

    لایک

  3. سلام
    چی میشود کرد؟؟؟ گیریم ایم مطلب شما را هم به گوششان برسانند اما فکر می کنید تاثیری داشته باشد؟؟
    اما از این نظر که من به شخصه در خاطر نگاه می دارم که چنین سخنی را بر زبان نبرم سودمند است.
    موفق باشید

    لایک

    1. حتی اگر یک نفر چنین چیزی را به خاطر نگاه دارد (به خاطر خواندن این نوشته) راضی خواهم بود.

      لایک

  4. خب من گمان نمي کنم تو ايران خانواده اي باشه که حداقل يک نفر از اعضاش به جنگ نرفته باشه آن هم در بدترين شرايط که به گفته ي خيلي از فرماندهان جنگ از اين نظر در قرن اخير فقط با جنگ جهاني اول قابل مقايسه است و در عين حال طولاني ترين جنگ اين قرن بود.
    موجي بودن نه مزيته نه عيب. ولي اين که بخواد به عنوان توهين در کنار ديوانه اون هم براي اطلاق به آدمي که به هيچ معيار اخلاقي پايبند نيست و حتي توافقات خودش رو هم زير پا گذاشت و به بن غازي دوباره حمله کرد واقعاً شرم آوره. البته از کسي که بعد از کشته شدن پسر خودش جشن مي گيره اصلاً بعيد نيست. بعضي از آدم ها از لحاظ اخلاقي خيلي بد سقوط مي کنن واقعاً بد.

    لایک

  5. یکی از بدیهای ترین مسائلی که بچه ها از آغاز یادگیری حرف زدن یادش میگیرن اینه که یه کلمه بسته به استفاده ش معانی مختلفی ممکنه داشته باشه، دلیل این بهانه جویی ها و سطحی نگری ها رو من متوجه نشدم

    لایک

    1. بچه جان نكنه منظورت اينه كه جناب جنتي در مورد تابع موج در الكترومغناطيس يا موج سواري در سواحل استراليا صحبت مي كردند!

      لایک

      1. اولا بچه تو شکمته
        بعدشم موجی یه عبارت رایجی که مردم واسه کسی که خل و چله استفاده میکنن و توهین به جانبازان حساب نمیشه

        لایک

        1. کوچولو! من مرد هستم و نمی‌توانم بچه در شکمم داشته باشم. این ادبیات لاتی‌ات را هم ببر همان ‌جایی که بهت یادش داده‌اند خرج کن.

          لایک

            1. اون کامنت اولت هم لاتی بود. فقط یه ذره توی پوسته قایم شده بود. می‌تونستی خیلی ساده و تمیز بگی یک کلمه ممکنه معانی مختلفی داشته باشه. من طلبکار نیستم سعی می‌کنم از لاتخانه شدن این‌جا جلوگیری کنم. به هر حال اگر لات نیستی، شاید برایت تجربه شده باشد که از این به بعد در یک محیط مودبانه و جدی که تلاشش انصاف و دقت است، سنجیده‌تر کامنت بگذاری و در آن صورت من حاضر می‌شوم به خاطر پاسخ‌هایم از تو عذرخواهی کنم.

              لایک

              1. عجب، کامنت اول من پس لاتی بوده، شما هر وقت در یک محیط سنجیده و منطقی از انتشار مطالب بی محتوا و سطحی دست ورداشتی اون موقع یه نفر مثل من بهش اعتراض نمیکنه که مجبور بشی به فرار از لاتخونه متهمش کنی

                لایک

من همه‌ی کامنت‌های وارده را می‌خوانم. اما ‌لطفا توجه داشته باشید که بنا به برخی ملاحظات شخصی از انتشار و پاسخ دادن به کامنت‌‌هایی که (۱) ادبیات تند، گستاخانه یا بی‌ادبانه داشته باشند، یا (۲) در ارتباط مستقیم با موضوع پستی که ذیل آن نوشته شده‌اند نباشند و یا (۳) به وضوح با نشانی ای‌میل جعلی نوشته شده باشند معذور هستم. در صورتی که مطلبی دارید که دوست دارید با من در میان بگذارید، از صفحه‌ی تماس استفاده کنید. با تشکر از توجه شما به بامدادی.