روش ارسال خودکار لینک‌های خوشمزه به وب‌لاگ

همانطور که قبلا هم توضیح دادم لینکدونی یا لینک‌های خوشمزه را از مهمترین بخش‌های وب‌لاگ‌ می‌دانم. انتخاب لینک‌ و دادن کامنت یا شرح کوتاه برای هر کدام از آن‌ها و ارسال آن به سایت‌های نشانه‌گذاری اجتماعی (Social BookMarking) مانند del.cio.us به هیچ عنوان دست‌کمی از نوشتن یک پست کامل و مفید ندارد.

گذاشتن این لینک‌ها در قسمت سایدبار یا ارسال آن در خوراک توسط فیدبرنر؛ آن‌طور که متداول است؛ راه‌حل خوبی نیست چرا که لینک‌ها به صورت ماندگار در خود وب‌لاگ و آرشیو آن ثبت نمی‌شوند و خواننده‌گان هم امکان کامنت گذاشتن برای آن‌ها را ندارند. فراموش نکنید این لینک‌ها وب‌لاگ شما را به مطالب وب‌لاگ‌ها یا وب‌گاه‌های دیگر مرتبط می‌کنند و حضور آن‌ها در آرشیو وب‌لاگتان به افزایش اعتبار و نفوذ شبکه‌ای وب‌لاگ شما کمک می‌کند. مگر وب‌لاگ نوشتن چیزی جز یک فرایند «گروهی-شبکه‌ای» است؟

در همین راستا مدت‌ها به دنبال روشی بودم که بتوانم به صورت خودکار لینک‌های خوشمزه‌ یا لینکدونی‌ام را در خود وب‌لاگ به صورت پست داشته باشم. یعنی مثلا هر روز به صورت خودکار لینک‌های انتخاب شده در 24 ساعت اخیر همراه با کامنت به صورت یک پست به بامدادی ارسال شود. خوش‌بختانه چنین روشی وجود دارد و بسیار هم ساده است. چون بعضی از دوستان در این زمینه سئوال کردند بهتر دیدم همین‌جا خلاصه روش را معرفی کنم. روش مربوط به وردپرس را شرح می‌دهم اما در مورد بلاگر نیز تقریبا همین است.

مراحل

1. برای این‌کار اول باید یک حساب در del.ico.us داشته باشید. به قسمت «تنظیمات» (Settings) بروید:

del.ico.us-1

2. روی گزینه «ارسال روزانه به وب‌لاگ» (daily blog posting) کلیک کنید:

del.ico.us-2

3. روی گزینه «افزودن یک چیز جدید» (add a new thingy) کلیک کنید:

del.ico.us-3

4. فرم «مشخصات وب‌لاگ» خود را پر کنید:

del.ico.us-4

بهتر است از یک نام کاربری مخصوص ارسال لینکدونی استفاده کنید. این نام کاربری محدودیت دسترسی به وب‌لاگ شما را دارد و فقط می‌تواند مطلب ارسال کند. در مورد بامدادی من از نام کاربری bamdadicont استفاده می‌کنم که سطح دسترسی contributor دارد.

مشخصات فرم برای وب‌لاگ‌های وردپرس به این ترتیب است:

job_name: نامی که می‌خواهید به این افزونه در del.ico.us بدهید.

out_name: نام کاربری وب‌لاگ شما

out_pass: کلمه عبور نام کاربری بالا

out_url: نشانی XML-RPC وب‌لاگ شما. در مورد وردپرس به این صورت است: https://bamdadi.wordpress.com/xmlrpc.php

out_time: زمانی از شبانه‌روز که مایلید لینک‌های روزانه ارسال شود (بر حسب زمان گرینیچ)

out_blog_id: شماره وب‌لاگی که می‌خواهید ارسال کنید (اگر فقط یک وب‌لاگ دارید عدد 1 را وارد کنید)

out_cat_id: (اختیاری) شماره دسته‌بندی که می‌خواهید مطالب لینکدونی تحت آن ارسال شود.

5. اصلاحات نهایی

از این به بعد به صورت خودکار لینک‌هایی که خوشمزه کرده‌اید به وب‌لاگتان به صورت یک پست ارسال می‌شود. ممکن است دوست داشته باشید عنوان آن‌را عوض کنید؛ مثلا من عنوان آن‌را به «لینک‌های روز…» تغییر می‌دهم. همچنین می‌توانید دسته‌بندی (مثلا لینکدونی) یا برچسب‌های متناسب را به این پست بیافزایید. این کارها به صورت دستی انجام می‌شود ولی به زیبایی و خواناتر شدن محصول نهایی بسیار کمک می‌کند.

del.ico.us-5

سعی کردم توضیحات به اندازه کافی واضح باشد. اما به هر حال اگر مشکلی بود حتما بپرسید. امیدوارم شاهد حضور هر چه بیشتر لینکدونی‌ها در خود وب‌لاگ باشیم.


مشترک خوراک بامدادی شوید
کامل
فقط مطالب
فقط لینکدونی

نویسنده: bamdadi

A little man with big dreams.

20 دیدگاه برای «روش ارسال خودکار لینک‌های خوشمزه به وب‌لاگ»

  1. ممنون از توضیحتون. فقط یه سوال اینکه چیزی نمیخواد اضافه کنیم به وبلاگمون که این فعال بشه. بعد ساعت رو بر چه اساسی تنظیم میکنه براساس ساعت کامپیوتر؟

    لایک

  2. @ لیلا:

    اگه از نام کاربری اصلی‌ات استفاده می‌کنی نیازی نیست چیزی رو اضافه کنی توی‌ وب‌لاگت. ولی جهت امنیت بیشتر می تونی یک کاربر دست کنی با سطح دسترسی محدود و از اون کاربر استفاده کنی برای ارسال مطالب.

    در مورد ساعت هم توی پست نوشتم که به زمان گرینیچ هست (3 ساعت و نیم عقب‌تر از ایران)

    لایک

  3. یه سوال داشتم ، اگه بخوایم این لینک ها در ساید بار نمایش داده بشه باید چه تنظیماتی انجام بدیم؟

    لایک

  4. جناب بامدادی سلام.
    متشکر از آموزشی که ارائه فرمودید، فقط سوالاتم این است که چگونه باید لینک مطالب را که در دلیشس انتخاب کرده ایم به بخش لینک های روزانه اضافه کنیم و چطور لینک نهایی را در وبلاگمان قرار دهیم مثل یک فید.

    لایک

  5. shomaa midounid keh XML-RPC e Blogger chieh? yani man che addressi ro mitounam be del. am ezafeh konam keh chonin emkaani ro fa’aaal konam. kheyli mamnoun misham ageh betounin komakam konin. mer30

    لایک

  6. @ علیرضا:

    توی وردپرس از یک ویجت ار‌اس‌اس استفاده کن و خوراک خوشمزه‌هات رو به عنوان منبع بهش بده.
    در مورد وب‌لاگ‌های غیر از وردپرس من اطلاع دقیقی ندارم و مورد به مورد فرق می‌کنه ولی در کل شما باید به نوعی خوراک خوشمزه‌های خودت رو «به نوعی» در سایدبار معرفی کنی.

    لایک

  7. @ فرشته جعفری:

    در مورد قسمت اول سوال شما که دقیقا مرحله به مرحله در خود همین پست توضیح داده‌ام. فقط در مورد بلاگر مرحله نهایی کمی فرق می‌کند.

    در مورد سئوال دوم هم این‌که توی پایین صفحه اصلی شما توی del.ico.us
    یه ایکون هست که روش نوشته RSS
    و لینکی مانند
    http://del.icio.us/rss/bamdadi
    داره. اون رو می‌تونید به عنوان خوراک خوشمزه‌های خودتون معرفی کنید.

    لایک

  8. @ Yek nafar az blogger:

    الان داشتم نگاه می‌کردم و متوجه شدم ظاهرا این امکان برای بلاگر وجود نداره.
    نوشته وردپرس، تایپ‌پد ، مووبل‌تایپ و سایر نرم‌افزار‌های وب‌لاگ ولی اسم مستقیمی از بلاگر نیاورده.
    متاسفم انگار خبر خوبی نبود.

    لایک

  9. سلام
    مطلب خیلی مفیدی بود ولی من سوالی داشتم و اون این هست که چه کار باید بکنیم که فقط لینک های دلیشزمان به خوراک وبلاگ اضافه شوند و بصورت پست روی وبلاگ قرار نگیرند ؟

    ممنون

    لایک

  10. سلام بعضي از وبلاگ ها در فيدشون لينك هاي روزانه دارن اما در وبلاگ بطور جدا گانه پستي اختصاص داده نمي شود چطوري ميشه اينكارو كرد؟

    لایک

  11. عالی بود و استفاده کردم…
    ممنون
    راستی برای وردپرس که روی هاست شخصی هست این تنظیمات فرق داره؟
    ————————————————————
    بامدادی: فکر می‌کنم فرقی نداشته باشه، چون نشانی rpc رو می‌پرسه که روی وردپرس هاست هم مشابه‌ش وجود داره. ولی مطمئن نیستم.

    لایک

من همه‌ی کامنت‌های وارده را می‌خوانم. اما ‌لطفا توجه داشته باشید که بنا به برخی ملاحظات شخصی از انتشار و پاسخ دادن به کامنت‌‌هایی که (۱) ادبیات تند، گستاخانه یا بی‌ادبانه داشته باشند، یا (۲) در ارتباط مستقیم با موضوع پستی که ذیل آن نوشته شده‌اند نباشند و یا (۳) به وضوح با نشانی ای‌میل جعلی نوشته شده باشند معذور هستم. در صورتی که مطلبی دارید که دوست دارید با من در میان بگذارید، از صفحه‌ی تماس استفاده کنید. با تشکر از توجه شما به بامدادی.