امکان جدید گوگل: هر وب‌سایتی که می‌خواهید را دنبال کنید

در جریان امکان جدید گوگل‌ریدر (GoogleReader) که هستید؟ از این به بعد گوگل‌ریدر به شما این امکان را می‌دهد تا تغییرات هر وب‌سایتی که را که می‌خواهید حتی اگر خوراک یا فید نداشته باشد دنبال کنید. کاری که البته سایت‌هایی مانند page2rss هم انجام می‌دهند اما امکان گوگل همه‌ی تغییرات یک صفحه را برای شما دنبال می‌کند و به صورت بخش لاینفکی از تجربه‌ی خوراک‌خوانی شما در می‌آید.

برای استفاده از این سرویس کافی است نشانی یک صفحه‌ی دلخواه وب را در قسمت Add a Subscription اضافه کنید. از این به بعد نه تنها مطالب جدید، بلکه هر تغییری در آن صفحه ایجاد شود شما متوجه خواهید شد.

پیش‌فرض: فرض کرده‌ام که با خوراک یا فید(feed) آشنا هستید و می‌توانید هزاران وبلاگ و سایت را در چند دقیقه مرور کنید. اگر با فید (Feed) و روش خواندن آن‌ آشنا نیستید که خوب … پیشنهاد می‌کنم اول با آن آشنا شوید.

h’v.


بامدادی نجواها یک‌عکاس [silent-clicks]
استفاده از مطالب و عکس‌های منتشر شده در وبلاگ‌ها و فوتوبلاگ‌های من به شرط «نقل قول دقیق»، «ذکر ماخذ» و «ارجاع لینک به اصل پست» بلا مانع است.

نویسنده: bamdadi

A little man with big dreams.

15 دیدگاه برای «امکان جدید گوگل: هر وب‌سایتی که می‌خواهید را دنبال کنید»

  1. سلام جناب بامدادی.
    من از قابلیت جدید گوگل‌ریدر استفاده کردم خیلی جالب هست اما چند مشکل همچنان پابرجاست:
    1- سایت‌های فبل.تر شده مثل بالاترین از طریق فید در دسترس نیستند، دوستان گذاشتن s بعد از http را در آدرس توصیه کردند که برای یکبار جواب داد ولی سایت دیگه بروز نشد؟!!
    2- برای سایتی مثل bbcpersian هم که ترفند شماره 1 اصلاً جواب نداد!
    3- بعضی از وبلاگ‌ها و سایت‌ها هم اصلاً فیدشان درست نمی‌شود؟!!
    اگر راه حلی بنظرتان می‌سرد ممنون می‌شوم راهنمایی بفرمائید.

    لایک

    1. متاسفانه نه راه‌حل خاصی به ذهنم نمی‌رسد. در مورد سایت‌هایی مثل بالاترین از خوراک‌های مشابه استفاده کنید. تا جایی که می‌دانم خود بالاترین چند خوراک دارد که می‌توانید مشترک آن‌ها شوید. امیدوارم راه‌حل مناسبی پیدا شود.
      آیا page2rss هم برای بی‌بی‌سی فارسی جواب نمی‌دهد؟


      شاید این امکان گوگل فعلن آزمایشی باشد و زمان ببرد تا ایراد‌هایش برطرف شود. شاید به همین دلیل است که می‌گویید خوراک بعضی از صفحه‌ها را درست نمی‌کند.

      لایک

    1. این آرزو را بکنیم. یک آرزوی دیگر هم بکنیم که یه وقت نخواهد از قدرت زیادی که دارد به دست می‌آورد سوءاستفاده کند‌:)

      لایک

  2. من با دانشنامه تاریخ معماری و شهرسازی ایران امتحان کردم. در ابتدا گوگل گفت که خوراکش را حاضر می کند. اما روز بعد گوگل در ریدرخوان نوشت که نمی تواند برای این سایت خوراک تهیه کند
    http://eiah.org/fa/News

    لایک

    1. فکر کنم هنوز ایرادهایی داره. من با بعضی از سایت‌ها تست کردم جواب داد. بعضی دیگه رو نه.

      امیدوارم به زودی رفع‌عیب بشه.

      لایک

    1. دقیقا مطمئن نیستم تا چه حد ریز به تغییرات سایت حساسیت نشان می‌دهد. اما معمولا شاخص‌ترین تغییر احتمالا منظور اضافه شدن یک خبر در یک سایت یا یک پست در وبلاگ است. شاید هم افزوده یا کاسته شدن کامنت. تعریف مبهمی است. قبول دارم.

      لایک

من همه‌ی کامنت‌های وارده را می‌خوانم. اما ‌لطفا توجه داشته باشید که بنا به برخی ملاحظات شخصی از انتشار و پاسخ دادن به کامنت‌‌هایی که (۱) ادبیات تند، گستاخانه یا بی‌ادبانه داشته باشند، یا (۲) در ارتباط مستقیم با موضوع پستی که ذیل آن نوشته شده‌اند نباشند و یا (۳) به وضوح با نشانی ای‌میل جعلی نوشته شده باشند معذور هستم. در صورتی که مطلبی دارید که دوست دارید با من در میان بگذارید، از صفحه‌ی تماس استفاده کنید. با تشکر از توجه شما به بامدادی.