اول جستجو در گوگل، دوم برنامه‌نویسی

بخش بزرگی از نرم‌افزارها را «الگورتیم‌»ها (Algorithms)، «الگو»ها (Patterns) یا «بسته‌»های (Package) استاندارد تشکیل می‌دهند. چه بسا بخشی از نرم‌افزاری که قصد نوشتنش را دارید قبلا توسط شخص دیگری طراحی یا نوشته شده باشد. قبل از این‌که به اصطلاح «دست به کد» شوید با استفاده از ابزار Google Code Search کمی در دنیای «متن»های موجود بگردید.

Google Code Search_1199878165218

حتی اگر برنامه‌ای که می‌نویسید کاملا جدید است و مطمئن هستید نمونه‌‌ آن قبلا نوشته نشده، دست‌کم می‌توانید از انبوه برنامه‌های موجود در بانک اطلاعاتی گوگل ایده‌های جدید بگیرید و سرعت و کیفیت برنامه‌‌نویسی‌تان را بالا ببرید.

binary search - Google Code Search

در قسمت جستجوی پیشرفته علاوه بر این‌که می‌توانید جستجوی خود را به زبان‌ برنامه‌نویسی خاصی محدود کنید، امکان جستجو داخل بسته‌های نرم‌افزار Pacakges نیز وجود دارد. البته استفاده از اپراتورها امکانات بسیار گسترده‌تری به شما می‌دهد.

همچنین در صورت تمایل می‌توانید «متن» برنامه‌های جدیدی که نوشته‌اید را در GCS ثبت کنید.

نویسنده: bamdadi

A little man with big dreams.

5 دیدگاه برای «اول جستجو در گوگل، دوم برنامه‌نویسی»

  1. با خوشحالی زیادی روی لینکی که داده بودید کلیک کردم تا این ابزار جدید گوگل رو امتحان کنم. حدس میزدم به درد من خیلی میخوره اما همین طوری که دوست بالاییمون گفته :
    We’re sorry, but Code Search is not available in your country.

    لایک

  2. @ Reza. R:

    واقعا تاسف‌باره. نمی‌دونم چی بگم.
    فکر نمی‌کنم هنوز هیچ‌جایی توی آمریکا قانونی گذاشته باشن که گوگل رو مجبور به این محدودیت برای ایرانی‌ها کرده باشه. خود گوگل انگار توی گذاشتن این محدودیت پیش‌دستی کرده و کل جامعه فنی ایران رو از این امکان محروم کرده.

    تاسف باره واقعا

    لایک

  3. درسته تاسف باره، ولی تاسف بارتر از اون سیاستی که سران کشور فکر می کنند اسباب بازیه و باعث می شن که تصویری در ذهن بیگانگان ایجاد بشه که این شرکت ها قبل از دولتشون اقدام به ایجاد محدودیت برای کشور ما کنند.
    من دقیقا به یاد دارم که در زمان دولت آقای خاتمی(فقط برای اشاره به زمان) حتا چندتا از شرکت ها خواستار لغو تحریم ها بودند اما حالا در تحریم کردن از دولتشون پیشی می گیرند که نشان دهنده ی ضعف سیاسی بیشتر در این دولته که باعث شده این شرکت ها هم ایران رو یک تهدید بدونند.
    و حتا بدتر از اون اینکه باعث بشن منه برنامه نویس در مورد یک مقاله علمی نظر سیاسی بدم.

    لایک

من همه‌ی کامنت‌های وارده را می‌خوانم. اما ‌لطفا توجه داشته باشید که بنا به برخی ملاحظات شخصی از انتشار و پاسخ دادن به کامنت‌‌هایی که (۱) ادبیات تند، گستاخانه یا بی‌ادبانه داشته باشند، یا (۲) در ارتباط مستقیم با موضوع پستی که ذیل آن نوشته شده‌اند نباشند و یا (۳) به وضوح با نشانی ای‌میل جعلی نوشته شده باشند معذور هستم. در صورتی که مطلبی دارید که دوست دارید با من در میان بگذارید، از صفحه‌ی تماس استفاده کنید. با تشکر از توجه شما به بامدادی.