زندانی که کوچک‌تر می‌شود

به خاطر ممنوعیت ورود خبرنگاران به غزه، خیلی از اخبار و اطلاعات درست به دست مردم نمی‌رسد. با این‌حال «امیر حاص» روزنامه‌نگار اسرائیلی در هاآرتص می‌نویسد:
ارتش [اسرائیل] در حال راندن ساکنان منطقه‌های پرجمعیت به سمت داخل غزه است و قسمت‌های بیرونی غزه – زمین‌های کشاورزی و همچنین نقاط مسکونی- را از مردم «پاک‌سازی» می‌کند. ارتش با محاصره‌ی مردم آن‌ها را پیوسته در منطقه‌ی محدودتری محصور میکند.
امیدوارم حدسم اشتباه باشد. اما این‌طور به نظر می‌رسد که یکی از اهداف اسرائیل این است که یک ناحیه‌ی امنیتی «عاری از مردم» در حاشیه‌ی غزه ایجاد کند و پس از پایان تهاجم غزه نیز، قوای نظامی خود را در آن حفظ کند. شبیه این کار را بارها و بارها در کرانه‌ی باختری رود اردن انجام داده: به زور مردم را راندن و بعد اشغال سرزمین‌های بیشتر.
آیا اسرائیل قصد دارد «زندان غزه» را از آن‌چه که هست «کوچک‌تر» کند؟

.

اسرائیل موفق می‌شود

مونا ال‌فرا در «از غزه با عشق» موفقیت‌های ارتش ظفرنمون اسرائیل را این‌طور خلاصه می‌کند:

روز هشتم ژانویه؛ سیزدهمین روز حمله‌ی اسرائیل به غزه
720 کشته شامل 215 کودک، 89 زن، 12 امدادرسان
بیش از 3000 مجروح که بسیاری از آن‌ها جراحت‌های جدی دارند.
11 آمبولانس در «حین انجام وظیفه» مورد حمله قرار گرفته و نابود شده‌اند.
امدادرسان‌ها اجازه‌ی انتقال بسیاری از مجروحان را ندارند، در بسیاری از موارد تیم پزشکی «سوختگی‌های متفاوتی» را در مجروحان مشاهده می‌کند. این احتمال وجود دارد که اسرائیل از فسفر سفید علیه شهروندان استفاده کرده باشد. «تحقیقات فوری در این زمینه ضروری است»…
43 نفر در مدرسه‌ی سازمان ملل کشته شده‌اند، کسانی که به مدرسه پناه برده بودند، چرا که خانه‌هایشان زیر آتش توپ‌ها نابود شده بود. سازمان ملل خواستار «بررسی فوری» ماجرا شده و اسرائیل هم رد کرده و ادعا کرده که «مردان مسلح» در مدرسه بودند [ادعایی که بعد توسط ارتش اسرائیل تکذیب شد].
غزه برق ندارد.
80 درصد مناطق بدون آب هستند چرا که سیستم لوله‌کشی آب نابود شده است.
70 درصد مخابرات نابود شده است.
برای ما دعا کنید!

نویسنده: bamdadi

A little man with big dreams.

9 دیدگاه برای «زندانی که کوچک‌تر می‌شود»

  1. سلام
    شاید فکر می کند، سه تا غزه کوچک بهتر است از یک غزه بزرگ. عجیب است تدبیر خدا و از یک سوراخ چندبار گزیده شدن غیر مومن: صدام در ابتدای حمله به ایران گفت «چند ایران کوچک بهتر است از یک ایران بزرگ»
    ————————————————————————————————–
    بامدادی: بله ممکنه بخوان غزه رو تکه‌تکه کنن اگر چه من نمی‌دونم زمینی به این کوچکی دیگه چی داره که بخواد چند قسمت هم بشه.

    لایک

  2. این هم لینک خوبیه…
    آغاز و پایان بنی‏اسرائی، سیری در تاریخ و اندیشه یهود، عبدالله شهبازیان (همونی که تو فیلم نامه مدار صفر درجه دستی داشت):
    http://www.shahbazi.org/History_of_Jews/
    ——————————————————————
    بامدادی: ممنون به خاطر لینک.

    لایک

  3. یک کتابی هست به نام شارون و مادرشوهرم که یک خانم دکتر
    فلسطینی از خاطرات روزمره اش نوشته….یک جایی آخرهای کتاب می گوید نوه چرچیل از شارون می پرسد:اسراییل می خواهد با فلسطینی ها چه کار کند؟
    شارون جواب می دهد:ما می خواهیم از آنها ساندویچ گوشت درست کنیم یک نوار از اسراییل بالای سرشان..یک نوار وسط فلسطین …..

    تابیست و پنج سال بعد هیچ کس نتواند فلسطین اشغالی را از اسراییل جدا کند نه آمریکا نه سازمان ملل نه هیچ کس دیگر…
    ————————————————————————————————————
    بامدادی:‌ در عمل هم همین‌کارو کردن، ساندویچ گوشت کردن مردم رو.

    لایک

  4. سلام
    نظرتان راجع به تحریم کالاهای اسرائیلی چیست؟
    بحث مفصلی در ملکوت به میان آمده
    http://blog.malakut.ir/
    ————————————————–
    بامدادی: شاید اگر فرصت بشه در این مورد بنویسم. ممنون 🙂

    لایک

  5. واقعیت اینه که اسرائیل راه دیگه ای نداره. یعنی مجبوره هر چند وقت یه بار از این حمله ها انجام بده. شاید بگی اونا دنبال تحقق آرمان ارض موعودشون هستن. حتمن این فکر خراب هم توی ذهن لااقل بخشی از اونا هست. اما در کل اونا هم خسته اند. درگیری دائمی و بدنامی مستمر چیزی نیست که کسی از اون استقبال کنه. با این حال اسرائیل نمی تونه بذاره که فلسطین قدرتمندی کنارش کم کم شکل بگیره این کار یعنی دستی دستی خودش رو در معرض یه خطر بزرگ قرار بده. مسلمن اسرائیل نمی تونه هیچ وقت همه ی فلسطینیا رو هم صلح طلب کنه و این میشه که تنها راهش اینه که هر چند وقت یه بار از این کارا انجام بده.
    اما از اون طرف فلسطینیا یا لااقل بخشی از اونا هم دنبال آرمان تشکیل فلسطین و پایتختی قدسند. هر چند شاید اگر ریشه ای نگاه کنیم این حق اونا باشه که چیزی رو که از دست دادن دنبال باز پس گیریش باشن ولی این یه ایده ی ایده آلیستی محسوب میشه و واقعیت جور دیگه ای رقم خورده. تاریخ از این واقعیت ها کم نداشته. این آرمان باعث میشه همیشه یه سری فلسطینی باشن که هیچ وقت با اسرائیل کنار نیان.
    نه اسرائیل میتونه حماس یا فلسطین رو نابود کنه نه فلسطینیای قادرن اسرائیل رو محو کنن و نه صلح و آرامش امکان تحقق داره. این معادله ی پیچیده و کلاف سر در گم فقط هر چند وقت یه بار دواش خونه. البته سهم فلسطینیا این وسط بیشتره. این ماجرا پیروز نداره و همه چه طرفین چه باقی ناظرین یا طرفدارا یا مخالفاشون دستشون به این خون ها چه بخوان چه نخوان آغشته است.
    —————————————————————————————————–
    بامدادی: صحبت‌هات تلخ ولی تا حد زیادی درسته. من هم راه حل واقع‌گرایانه‌ای که با شرایط موجود هم همخوانی داشته به ذهنم نمی‌رسه.

    لایک

من همه‌ی کامنت‌های وارده را می‌خوانم. اما ‌لطفا توجه داشته باشید که بنا به برخی ملاحظات شخصی از انتشار و پاسخ دادن به کامنت‌‌هایی که (۱) ادبیات تند، گستاخانه یا بی‌ادبانه داشته باشند، یا (۲) در ارتباط مستقیم با موضوع پستی که ذیل آن نوشته شده‌اند نباشند و یا (۳) به وضوح با نشانی ای‌میل جعلی نوشته شده باشند معذور هستم. در صورتی که مطلبی دارید که دوست دارید با من در میان بگذارید، از صفحه‌ی تماس استفاده کنید. با تشکر از توجه شما به بامدادی.