من سوپرمن کاغذی نمی‌خواهم

سیاست امور خارجه‌ی ایران نیازمند تغییرات اساسی است. به طوری که وابستگی آن به اشخاص کم شود، رئیس‌جمهورها بیایند و بروند و سیاست مشخص و واحدی را پی‌گیری کنند…

ما نسبت به کشورهای همسایه‌مان بی‌توجه بوده‌ایم و سیاست لحظه‌ای و تصادفی‌ای را در پیش گرفته‌ بوده‌ایم. این وضعیت باید عوض شود. باید بستر سیاست‌گذاری راهبردی درازمدت فراهم شود…

فکر نکنید اگر من رئیس‌جمهور شدم بلافاصله همه چیز تغییر می‌کند. این‌جور تحولات نیازمند دهه‌ها تلاش و پی‌گیری سیاست راهبردی معینی است و یک شبه رخ نمی‌دهد…

مطالب بالا نقل به مضمون از گفته‌های آقای موسوی در برنامه‌ی دیشب تلویزیون جام جم است. وقتی یک کاندیدای ریاست جمهوری از عبارت‌هایی شبیه «برنامه‌ریزی بلندمدت» و «تغییراتی که یک شبه رخ نخواهند داد» حرف می‌زند، به حرف‌هایش با دقت گوش می‌دهم. به خصوص وقتی بشنوم که طرف ادعای سوپرمن بودن ندارد و می‌گوید چیزی یک شبه تغییر نخواهد نکرد، حتی اگر رئیس‌جمهور شود.

راستش را بخواهید گوش‌هایم از شنیدن وعده‌ی تغییرات «یک شبه»‌ توسط سوپرمن‌های کاغذی پر شده است و دیگر حوصله‌ی شنیدن این جور حرف‌ها را ندارم. من «تغییرات یک شبه»‌ نمی‌خواهم، من «سوپرمن کاغذی» نمی‌خواهم.

برای من از «برنامه‌ریزی بلند مدت» و «تغییرات آهسته و پایدار» حرف بزنید.


بامدادی نجواها یک‌عکاس [silent-clicks]
استفاده از مطالب و عکس‌های منتشر شده در وبلاگ‌ها و فوتوبلاگ‌های من به شرط «نقل قول دقیق»، «ذکر ماخذ» و «ارجاع لینک به اصل پست» بلا مانع است.

8 دیدگاه برای «من سوپرمن کاغذی نمی‌خواهم»

  1. این انتخابات، انتخابات خاصیه. تئوری ها و گرایش های متفاوتی وجود دارند. از جمله همین تفاوت آشکار نگاه میرحسین موسوی و احمدی نژاد. یکی سیاست خارجی تهاجمی و به قول خودش شجاعانه در پیش می گیره و دیگری خواستار نگاه و رفتار گسترده و عقلانی تر به مسائله. یکی مخالف برنامه ریزیه و دیگری طرفدارش.

    لایک

  2. از شما متشکرم که حداقل بخشی از سخنان میرحسین در جام جم را ذکر نمودید.سایت های ستاد او که در زمینه ی صحبت های او درجام جم هیچ اطلاع رسانی نکرده و مشروح سخنان او را منتشر نکرده اند.

    لایک

من همه‌ی کامنت‌های وارده را می‌خوانم. اما ‌لطفا توجه داشته باشید که بنا به برخی ملاحظات شخصی از انتشار و پاسخ دادن به کامنت‌‌هایی که (۱) ادبیات تند، گستاخانه یا بی‌ادبانه داشته باشند، یا (۲) در ارتباط مستقیم با موضوع پستی که ذیل آن نوشته شده‌اند نباشند و یا (۳) به وضوح با نشانی ای‌میل جعلی نوشته شده باشند معذور هستم. در صورتی که مطلبی دارید که دوست دارید با من در میان بگذارید، از صفحه‌ی تماس استفاده کنید. با تشکر از توجه شما به بامدادی.