برای ورود مشروبات الکلی تعرفه تعیین شد: گاف یا مضراب؟

این خبر را در نظر داشته باشید:

برای ورود مشروبات الکلی تعرفه تعیین شد

به گزارش “تجارت نیوز”، در صفحه 98 و 99 و در فصل 22 جدول تعرفه کتاب مقررات واردات و صادرات سال 90، به استثنای آب ، نوشابه های غیرالکلی و سرکه،مابقی کالاهای قیدشده در ارتباط با مشروبات الکلی است. در این بخش از کتاب مقررات صادرات و واردات، حقوق ورودی این مشروبات (آبجو،ویسکی،عرق،…) 4 درصد تعیین شده است. این درحالی است که در همان صفحه برای آب 60 درصد حقوق ورودی لحاظ شده در صورتی که ویسکی، آبجو و انواع عرق‌ها و مشروبات الکلی 4 درصد حقوق ورودی دارد.

قبلا از استراتژی سه گانهٔ «تیم دولت» در راستای افزایش عمق و دامنهٔ‌ قدرت خود نوشته بودم. به نظر شما آیا می‌توانیم این به اصطلاح «گاف» را که به نظر من اصلا هم گاف نبوده (چطور می‌شود چنین موضوع حساسی که چندین دهه است در ایران ممنوع است به صورت سهوی به کتاب تعرفه اضافه شود؟!) را به استراتژی سوم دولت یعنی «سیاست جذب طبقات متوسط جامعه: به کمک مشوق‌های فرهنگی مانند افزایش آزادی اجتماعی طبقات متوسط شهرنشین» ربط دهیم؟

.


با توجه به فیلتر بودن بامدادی در ایران، لطفا مطالب آن‌را از طریق اشتراک در خوراک آن پی‌گیری کنید. استفاده از مطالب و عکس‌های منتشر شده در وبلاگ‌ها و فوتوبلاگ‌های من به شرط «نقل قول دقیق»، «ذکر ماخذ» و «ارجاع لینک به اصل پست» بلا مانع است.

نویسنده: bamdadi

A little man with big dreams.

6 دیدگاه برای «برای ورود مشروبات الکلی تعرفه تعیین شد: گاف یا مضراب؟»

  1. داداش مطمئنی اینو دیدی ؟ اینا سرشون بره به ذره آزادی اجتماعی و فرهنگی و بیان و فکر کردن نمیدن به ملت … فقط دنیال آدم سر به زیر و گوسفند میگردن … من خودم یکی فقط مشکلم باهاشون سر آزادی های اجتماعیه … آزادی بدن برم هر کاری خواستم بکنم ، منم بعدش کاری به کارشون ندارم … هر کی خواست بیاد بشه رئیس جمهور

    لایک

  2. خب به نظر من در نهايت اين مسئله اگر پروپاگاند صرف نباشه در نهايت به نفع جنبشه و به شدت طيف روحاني و مذهبي تر حاکميت مي شه و از قضا تجربه ي دو سال اخير جنبش، احمدي نژاد نرمش خيلي بيشتري نسبت به جنبش نشون داده تا مثلاً جناح اسلامگراتر. و خب اين در درجه ي اول يعني خالي کردن حکومت از بار ايدئولوژيک خودش. و از قضا به نظر من انجام تظاهرات جناح اسلامگرا و روحاني حاکميت رو در موضع ضعف بيشتري قرار خواهد داد و اگر جنبش هوشمندانه رفتار کنه به نظر مي شه اميدوار بود که در يه مانور درست راه به سمت روند دموکراتيزاسيون در ايران هموارتر شه

    لایک

  3. { به نظر شما آیا می‌توانیم این به اصطلاح «گاف» را … به استراتژی سوم دولت یعنی «سیاست جذب طبقات متوسط جامعه: به کمک مشوق‌های فرهنگی مانند افزایش آزادی اجتماعی طبقات متوسط شهرنشین» ربط دهیم؟ }

    خدا وکیلی اگر راستی راستی نظر ما رابخواهید ، نظرمان این است که همه مان یک جورهایی توهم زده ایم اساسی . از سالهای قبل ، سفارت خانه ها و نمایندگی های سیاسی خارجی ، مجاز بوده اند برای مصرف خودشان مواد غذایی و مشروبات را وارد کنند . برای این کار ، از جمله باید حقوق و عوارض گمرکی و سود بازرگانی اقلام وارداتی تعیین میشده است . این موضوع اصلا هم جدید نیست و در کتاب مقررات صادرات و واردات سالهای قبل هم وجود داشته است . بنابراین دوستان لطفا پیچیده اش نکنید و تفسیر های عجیب و غریب رویش نگذارید . اگر این دولت اینقدر پیچیده و مصلحت گرا بود ، وضعش بهتر از حال و روز فعلی میشد . اهل حال ها هم دلشان را صابون نزنند و کالا را از همان دلال های قبلی تهیه کنند . واردات آزاد نشده . ماهم به همان الکل داروخانه ای خودمان قناعت میکنیم . نوع تلخ نشده اش هم هنوز پیدا میشود . جای نگرانی نیست

    لایک

  4. یک وقتهایی آدم به این نتیجه میرسد که rss سایت شما را با این مطالب دوزاری حذف کند.
    پسر خوب ردیف تعرفه 2203 تا 2208 که مربوط به بیش از 85 نوع نوشیدنیهای الکلی است سالها است که در آیین نامه های واردات وجود دارد ( از اول انقلاب) و نرخ تعرفه انها هم هرسال تغییر میکند فقط نکته ای که داره برای آوردنش احتیاج به مجوز خاص داره که به از ما بهتران میدهند.

    لایک

    1. جناب وزیر البته که شما مختارید که سایت‌های مورد علاقه‌تان را مطالعه بفرمایید.

      اما در مورد این پست. من سعی نکردم بگویم تعرفه کاملا جدید است یا این‌که هیچ‌وقت برای هتل‌ها سفارت‌خانه‌ها مشروبات الکلی وارد کشور نشده. نکتهٔ مهم مطرح کردن این بحث توسط سایت‌های نزدیک به دولت است که به مضراب زدن می‌ماند.

      لایک

من همه‌ی کامنت‌های وارده را می‌خوانم. اما ‌لطفا توجه داشته باشید که بنا به برخی ملاحظات شخصی از انتشار و پاسخ دادن به کامنت‌‌هایی که (۱) ادبیات تند، گستاخانه یا بی‌ادبانه داشته باشند، یا (۲) در ارتباط مستقیم با موضوع پستی که ذیل آن نوشته شده‌اند نباشند و یا (۳) به وضوح با نشانی ای‌میل جعلی نوشته شده باشند معذور هستم. در صورتی که مطلبی دارید که دوست دارید با من در میان بگذارید، از صفحه‌ی تماس استفاده کنید. با تشکر از توجه شما به بامدادی.